رئیس ستاد سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: سرشماری گامی به سوی توسعه پایدار و بهبود بهره وری است.

 سید کمال الدین نورالدینی رییس ستاد سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان شهربابک سرشماری را گامی به سوی توسعه پایدار و بهبود بهره وری دانست و گفت: از همه مسئولان و عوامل اجرایی مرتبط در مراحل عملیاتی و کشاورزان میخواهیم با ماموران آمارگیر همکاری لازم را داشته باشند.

وی  افزود: اساس و مبنای برنامه ریزی کشور، آمار و اطلاعات دقیق است و آمار به شناخت نیاز‌ها و تلاش برای رفع موانع کمک می‌کند.

نورالدینی بیان کرد: توسعه پایدار کشور‌ها ارتباط مستقیمی با تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع و ارائه خدمات مطلوب به افراد جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه سرشماری از ۱۲ آبان ماه به مدت ۴۵ روز به صورت میدانی و مردمی اجرایی می‌شود، اظهار کرد: انتظار داریم کلیه کشاورزان و بهره برداران شهرستان با مأموران سرشماری همکاری لازم را به عمل آورده و اطلاعات دقیق و درستی در اختیار آنان قرار دهند.

نورالدینی تاکید کرد: پرسش‌های مربوط به سرشماری کشاورزی صرفاً در تهیه آمار‌های کلی و شناسنامه عمومی کشاورزی شهرستان استفاده میشود و محرمانه خواهد بود.

وی تصریح کرد: دهیاران با اطلاع رسانی کامل به روستاییان سعی کنند تا اهالی هر روستا در زمان آمارگیری در منازل باشند تا در روند آمارگیری با سرعت انجام شود.

نورالدینی افزود: فعالیت‌های مشمول سرشماری کشاورزی شامل محصولات زراعی، باغی، دام سبک و سنگین، کشت گلخانه ای، آبزیان، زنبور عسل، کرم ابریشم و طیور سنتی است.

وی با اشاره به اینکه امنیت غذایی یک مسئله بسیارمهم است و برای رسیدن به امنیت غذایی و افزایش کمی و کیفی تولیدات محصولات کشاورزی یک نیاز ضروری است، گفت: برای داشتن محصولاتی با کیفیت نیاز به گردآوری اطلاعات و آمار دقیق و به هنگام به منظور تصمیم گیری داریم که فقط از طریق سرشماری امکان پذیر است.

برچسب ها: کشاورزی ، سرشماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار