رئیس مرکز رباتیک دانش آموزی گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین آینده شغلی فرزندان خود است در همین خصوص دانشگاه تهران دوره مهارت کسب و کار را در قالب کارگاه‌های آموزشی برای دانش آموزان برگزار می‌کند.

نشست خبری مرکز رباتیک دانش آموزی دانشکده فنی دانشگاه تهران امروز ۶ آبان در سالن گفت و گو باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران با حضور  نادر نوبخت، رئیس مرکز رباتیک دانش آموزی دانشگاه تهران و سیامک حاجی یخچالی، رئیس مرکز آموزش‌های تخصصی دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار سد.

سیامک حاجی یخچالی، رئیس مرکز آموزش‌های تخصصی دانشکده فنی دانشگاه تهران در این نشست گفت: امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین آینده شغلی فرزندان خود است در همین خصوص دانشگاه تهران دوره مهارت کسب و کار را در قالب کارگاه‌های آموزشی برای دانش آموزان برگزار می‌کند.

وی افزود: ما برای سه گروه سنی ۹تا۱۱، ۱۱تا ۱۳ و ۱۳ تا ۱۵ کارگاه مهارت کسب و کار را برگزار می‌کنیم که آموزش بر اساس سن است؛ مثلا برای سن پایین‌تر در قالب بازی آموزش می‌دهیم چرا که دانش‌آموزان هیج شناختی نسبت به شغل ندارند.

در ادامه این نشست نادر نوبخت، رئیس مرکز رباتیک دانش آموزی دانشگاه تهران گفت: کشور ایران در حوزه رباتیک موفقیت‌های چشمگیری را کسب کرده‌اند و سال‌ها است که در این حوزه فعال هستیم.

وی با بیان این که حدود ۱۵ سال است که در رباتیک دانش‌آموزی نیز فعال هستیم؛ افزود: در گذشته دوره‌های رباتیک در دانشگاه‌های فنی برگزار می‌شد اما امروز با همت دانشگاه  تهران برای دانش‌آموزان رباتیک برای نخستین بار به آن‌ها کارت و گواهینامه ارائه می‌دهند.

او با بیان این که پس از ۹۰ سال دانشگاه تهران کاری خارق‌العاده کرده؛ تصریح کرد: ما در دوره رباتیک دانش آموزان را وارد دانشگاه کرده‌ایم.

نوبخت با بیان این که دوره رباتیک از ۱۷ آبان آغاز می‌شود؛گفت: علاوه بر دوره‌های رباتیک ما دوره مهارت کسب و کار را نیز به دانش‌آموزان می‌دهیم و ثبت‌نام دوره‌های رباتیک نیازمند شهریه است اما این شهریه بسیار کم بوده و زیر ۸ میلیون تومان است.

رئیس مرکز رباتیک دانش آموزی دانشگاه تهران افزود: رباتیک علمی نوپا است و نمی‌توان آن را با علوم قدیمی‌تر مانند فیزیک و شیمی مقایسه کرد. دانشگاه تهران با تعریف استاندارد‌های علمی و ورود به حوزه دانش‌آموزی، اقدام جدیدی را آغاز کرده است. 

نوبخت با اشاره به طرح دوره‌های مختلف این مرکز گفت: ما شش پودمان مختلف در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته طراحی کرده‌ایم که از دوره سنی ۷ تا ۱۷ سال را پوشش می‌دهد. هر پودمان شامل چهار ماژول است که هر یک از آنها هفت جلسه یا ۱۵ ساعت خواهد بود. دانش‌آموزان هر دو ماه یک ماژول را به پایان می‌رسانند. 

او ادامه داد: محتوایی که ده سال پیش در دوره متوسطه تدریس می‌شد، اکنون به دانش‌آموزان ده ساله آموزش داده می‌شود. هدف ما آشنایی دانش‌آموزان با این حوزه، کسب مهارت و ورود به مسیر علمی است. با ارائه اعتبار علمی به این دوره‌ها، به دنبال گسترش و فراگیری این علم در کشور هستیم.

وی در ادامه گفت: در فرآیند جذب دانش‌آموزان، جامعه آماری مشخصی داریم و برای تعیین سطح آنها مصاحبه حضوری انجام می‌شود. رویکرد ما حذف نیست و هر دانش‌آموز علاقه‌مند می‌تواند در این دوره‌ها حضور یابد. محتوای این دوره‌ها با نظارت اساتید هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تهران ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار