رئیس سازمان بازرسی گیلان گفت: اگر مدیری احساس خستگی می‌کند جایش را به مدیران تازه نفس، جوان و با انگیزه بدهد.

نخستین نشست کارگروه بررسی و نظارت بر عملکرد حوزه دارو و درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز (یکشنبه ۶ آبان) در بازرسی کل این استان برگزار شد. 

احمد آقایی، رئیس سازمان بازرسی استان گیلان در این نشست با اشاره به چالش‌های موجود در این حوزه و لزوم رفع مشکلات مدیریتی در همه بخش‌ها به ویژه بخش دارو و درمان گفت: رفع مشکلات مردم وظیفه ذاتی مدیران است و اگر مدیری احساس خستگی می‌کند جایش را به مدیران تازه نفس، جوان و با انگیزه بدهد تا کار مردم روی زمین نماند.

او با بیان اینکه این کارگروه درصدد است تا مشکلات و مطالبات مردم در حوزه دارو و درمان را بررسی و رفع کند، افزود: هم اکنون کمبود دارو، نبود نظارت کافی بر نحوه توزیع عادلانه دارو و هزینه‌های بالای دارو و درمان مردم را با مشکل مواجه کرده و این کارگروه با هدف رفع این چالش‌ها و نظارت دقیق‌تر بر نحوه عملکرد متولیان دارو و درمان تشکیل شده و با عزمی جدی این مهم را پیگیری خواهد کرد. 

بازرس کل گیلان همچنین با بیان اینکه در بحث سلامت جامعه با کسی مماشات نداریم، تأکید کرد: با متخلفان حوزه سلامت که به نوعی سلامت جامعه را تهدید می‌کنند برخورد قانونی خواهد شد.

دکتر فیروز سرودی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در این نشست از فعالیت ۵۵۰ داروخانه در استان خبر داد و گفت: ۳۸ داروخانه فقط دارو‌های بیمارستانی را توزیع کرده و ۱۷ داروخانه هم مسئول توزیع دارو‌های بیماران خاص هستند که با توجه به گردشگرپذیر بودن گیلان نیازمند توجه بیشتر مسئولان کشوری در این زمینه هستیم.

کریم تقی زاده معاون دادستان استان نیز در این نشست با تأکید بر اینکه رفع دغدغه‌های مردم مهمترین رسالت مدیران و مسئولان است، گفت: مطالبه گری حقوق مردم اولویت نهاد‌های نظارتی است و در این زمینه برابر قانون رفتار خواهد شد و از حقوق حقه مردم دفاع خواهیم کرد.

در این نشست همچنین هر یک از اعضای جلسه دیدگاه‌ها و راهکار‌های خود را در خصوص رفع فوری چالش‌های حوزه دارو و درمان بیان کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.