حفظ قرآن کریم حکم اعدام چهار زندانی را به حبس ابد تبدیل کرد.

 رئیس اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی استان مرکزی گفت: این اردوگاه محل نگهداری محکومان و متهمان مواد مخدر است و فعالیت‌های فرهنگی مختلفی در این اردوگاه برگزار می‌شود و بیشترین و شاخص‌ترین آن فعالیت‌های قرآنی است که از سال ۹۰ به صورت تخصصی انجام می‌شود و نتایج ارزشمندی داشته است.

نصیری افزود: تاکنون ۱۸ نفر از محکومان به اعدام با توسل و تمسک به قرآن به زندگی برگشته‌اند و حکم آنها به حبس تبدیل شده است؛ تعدادی هم با بهره‌مندی از ارفاق، امتیازات و رفاهیاتی که قانون پیش بینی کرده است، از زندان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده برگشتند.

او گفت: اکنون حدود ۳۰۰ نفر از مددجویان در حوزه‌های مختلف قرآنی از جمله حفظ، روخوانی، روانخوانی و درک مفاهیم فعالیت دارند و توسط واحد فرهنگی به آنها آموزش داده می‌شود.

مسئول دارالقرآن اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی استان هم گفت: برنامه‌های فرهنگی متنوعی برای مددجویان برگزار می‌شود که مناسبت‌های ملی، مذهبی، برگزاری کلاس‌های قرآن، احکام، اخلاق و نهج البلاغه از جمله این برنامه‌ها است.

حجت الاسلام نصیری افزود: آشنایی و بهره‌بندی مددجویان از برکات معنوی و قرآن و تاثیر آن در زندگی شخصی از جمله اهداف برگزاری کلاس‌های قرآنی است.

او گفت: از ابتدای تاسیس اندرزگاه قرآنی در اردوگاه کاردرمانی و حرف آموزی تاکنون ۱۸ نفر از مددجویان از تخفیفات استفاده کردن و مجازات آنها از اعدام تبدیل به حبس شده است.

مسئول ارالقرآن اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی استان گفت: اکنون ۵۰ نفر از مددجویان در اندرزگاه قرآنی از یک تا ۲۰ جزء حفظ هستند و به برای حفظ کل در تلاش هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.