بنیاد خیریه آکسفام از نبود غذا، دارو و اقلام حیاتی در غزه به دلیل محاصره این باریکه از سوی رژیم صهیونیستی ابراز تاسف کرد.

رژیم صهیونیستی از همان روز‌های نخست جنگ غزه به دنبال پاکسازی قومی و نسل کشی فلسطینیان بوده است. از این رو، تعجبی ندارد که جهانیان اکنون شاهد محاصره کامل غیرنظامیان و جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه هستند. 

به گزارش الجزیره، بنیاد آکسفام، وابسته به دانشگاه آکسفورد که از بزرگترین سازمان‌های بین المللی فعال در حوزه ریشه کنی فقر و گرسنگی در جهان به شمار می‌رود از شرایط اسفناک غیرنظامیان فلسطینی در غزه اظهار تاسف کرد. 

این نهاد با اشاره به محاصره غزه و عدم اجازه برای ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه اعلام کرد: بیش از ۹۰ درصد از جمعیت فلسطینیان در غزه با نبود امنیت غذایی شدید دست و پنجه نرم می‌کنند. 

آکسفام تاکید دارد: اکنون مردم غزه از کمبود شدید غذا، آب آشامیدنی سالم، دارو، و نیاز‌های اولیه رنج می‌برند. مشکلات فلسطینیان همزمان با بمباران گسترده اسراییل در حال تشدید شدن است. 

پیش از این، وزارت خارجه و دفاع آمریکا با ارسال نامه‌ای به همتایان صهیونیست خود، به تل آویو یک ماه فرصت داده اند تا نسل کشی فلسطینیان را به نتیجه برسانند و گرنه با تبعاتی همچون محدودیت در ارسال تسلیحات از سوی واشنگتن مواجه خواهند شد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار