جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در دو جنایت جداگانه در شهر «بیت لاهیا» با بمباران خانه‌های مسکونی تاکنون ۷۰ غیرنظامی را به شهادت رسانده‌اند.

شمال غزه با گذشت ۲۳ روز همچنان زیر آتش سنگین و محاصره همه جانبه ارتش صهیونیستی قرار دارد؛ یورشی که تاکنون بیش از ۸۰۰ شهید و هزاران زخمی به جا گذاشته است.

در تازه‌ترین مورد، جنگنده‌های ارتش اشغالگر شامگاه شنبه ۵ آپارتمان مسکونی را در شهر بیت لاهیا هدف قرار دادند که این جنایت ۳۵ شهید و ده‌ها زخمی در پی داشت.

در جنایتی دیگر در اواخر شامگاه شنبه نیز چهار آپارتمان دیگر هدف بمباران‌ها قرار گرفت که این جنایت نیز طبق تازه‌ترین گزارش‌ها ۳۵ شهید به دنبال داشته است.

در این راستا جنبش حماس در بیانیه‌ای در واکنش به شهادت ده‌ها نفر در بمباران چند خانه مسکونی در شهر «بیت لاهیا» گفت: ما سکوت، همدستی بین‌المللی و خیانت اعراب در قبال جنایات دشمن صهیونیستی را محکوم می‌کنیم که آخرین آن کشتار بیت لاهیا و ادامه جنایات در شمال نوار غزه تحت محاصره وحشیانه و خفقان صهیونیستی است.

حماس افزود: این جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان بی گناه و بی‌دفاع با هدف شکستن اراده مقاومت و به چالش کشیدن ملت ما و در چارچوب آنچه طرح جنایتکارانه «ژنرال‌ها» برای آوارگی مردم و تخلیه شمال خوانده می‌شود، صورت می‌گیرد. 

همچنین جهاد اسلامی فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای گفت این کشتار بعد از حملات شدید رژیم اسرائیل به بیمارستان کمال عدوان صورت گرفت که دشمن صهیونیست این بیمارستان را به کشتارگاه تبدیل کرده و اینگونه کینه خود را نسبت به فلسطینی‌ها نشان می‌دهد.

«طرح ژنرال‌ها» طرحی است که طبق آن ارتش اشغالگر شمال غزه را به وسیله جاده و محور «نیستاریم» واقع در جنوب شهر غزه، به دو بخش تقسیم می‌کند و تلاش دارد ۴۰۰ هزار ساکن شمال غزه را به سمت مناطق جنوبی تبعید کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار