بر اساس یک نظرسنجی جدید، مساله مهاجران حاضر در آمریکا به یک موضوع اصلی در انتخابات این کشور به خصوص برای جمهوری خواهان تبدیل شده است.

به گزارش بامداد دوشنبه الجزیره انگلیسی، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مهاجرت را به عنوان راهی برای انتقاد از رقیب دموکرات خود یعنی کامالا هریس می‌داند.

مهاجرت همچنان یک موضوع اصلی انتخاباتی برای آمریکایی ها، به ویژه در میان رای دهندگان جمهوری خواه است.

بر اساس یک نظرسنجی گالوپ، ۶۳ درصد از جمهوری خواهان اعلام کردند که مساله مهاجران در تصمیم گیری برای حمایت از یک نامزد در ۵ نوامبر برای آنها بسیار مهم است.این امر، مهاجرت را در رتبه دوم پس از اقتصاد به عنوان مهمترین موضوع انتخاباتی در میان رای دهندگان جمهوری خواه قرار می‌دهد.

در مقایسه، تنها ۲۳ درصد از دموکرات‌ها اعلام کرده اند که که مهاجرت یک عامل بسیار مهم در تصمیم‌گیری آنها برای انتخاب نامزد مورد نظر است.

پیش از این دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ آمریکا، کشورش را به «سطل زباله جهان» تشبیه کرد و ورود تعداد زیادی از مهاجران را به ایالات متحده آمریکا به باد انتقاد گرفت.

ترامپ بار‌ها از کلمات تحقیر آمیز برای توصیف مهاجران استفاده کرده و مدعی شده است که شهر‌ها تسخیر شده اند، مهاجران در حال ویران کردن شیوه زندگی در شهر‌های آمریکا هستند و کسانی که به طور غیرقانونی وارد آمریکا می‌شوند، خون کشور را مسموم می‌کنند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا متعهد شده است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر، اخراج دسته‌جمعی مهاجران غیرقانونی را دنبال خواهد کرد. او اعلام کرده است که وضعیت محافظت شده را برای گروه‌های خاصی مانند مهاجران هائیتی لغو خواهد کرد.

کامالا هریس معاون رئیس جمهور و نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر ۲۰۲۴ و ستاد او بار‌ها به ترامپ به دلیل تخریب لایحه امنیت مرزی که در مجلس سنا توسط قانونگذاران هر دو حزب مذاکره شده بود، حمله کرده اند.

ترامپ از جمهوری خواهان خواسته بود با این لایحه مخالفت کنند و گفته بود که این یک پیروزی سیاسی برای دموکرات‌ها تلقی می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برگزار می‌شود و برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
اینکه امریکا مهاجر می پذیرد از کشورها دیگه

مسئله این نیس

مسئله این هسکه هزینه پذیرش این مهاجران و
از حملات خودش و زورگوریی و دزدی ها از همان کشورها تامین میکند مسئله این هس !!!
آخرین اخبار