نظرسنجی ملی جدید آمریکا نشان می‌دهد دونالد ترامپ پیشتازی هریس را از بین برده و دو نامزد با ۴۹ درصد آرا مساوی هستند. 

بر اساس نظرسنجی ملی جدید آمریکا که امروز (شنبه) منتشر شده، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه توانسته است پیشتازی اندک «کامالا هریس» رقیب دموکرات خود را از بین ببرد و با او هم‌امتیاز شود. 

به گزارش نیوزویک، در حالی که ۱۰ روز تا انتخابات باقی مانده و رقابت‌ها تاکنون بسیار تنگاتنگ بوده است، نظرسنجی ملی کالج امرسون نشان می‌دهد ترامپ و هریس هر دو به طور مساوی ۴۹ درصد آرای آمریکایی‌ها را دارند.

این نظرسنجی که آرای هزار رای‌دهنده احتمالی را بررسی کرده، بین ۲۳ و ۲۴ اکتبر انجام شده است. در ادامه سوالات، وقتی از افراد پرسیده شد که جدای از حمایت شخصی خود، فکر می‌کنند چه کسی رئیس جمهور شود، ۵۰.۴ درصد ترامپ و ۴۸.۵ درصد مردم هریس را رئیس جمهور بعدی دانستند. 

طبق نظرسنجی کالج امرسون، هریس در ماه اوت بین ۱ تا ۴ درصد نسبت به ترامپ برتری داشته، اما اکنون این برتری کاملا از بین رفته است. همچنین در نظرسنجی ملی پیشین که بین ۱۴ تا ۱۶ اکتبر برگزار شد، هریس نسبت به ترامپ ۱ درصد برتری داشت و با ۴۹ درصد آرا نسبت به ۴۸ درصد ترامپ پیشتاز بود. 

استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ مدعی است که تمایل برخی رای دهندگان به ترامپ به دلیل سیاست‌های دولت بایدن است که طی ۴ سال گذشته سبب تورم شده و همچنین افزایش شمار مهاجران غیرقانونی مردم را ناراضی کرده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار