روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از سه نفر در اردبیل به علت مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن خبر داد.

بنا به این گزارش، افراد دچار مسمومیت در پی تماس با مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی اردبیل پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط عوامل اورژانس به بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل منتقل شده و تحت درمان قرار گرفتند.
بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، این حادثه تاکنون فوتی نداشته است و افراد مسموم شده تحت درمان قرار گرفته‌اند.
مرکز عملیات و هدایت بحران فوریت‌های پزشکی استان اردبیل نسبت به استفاده اصولی از وسایل گرمایشی در منازل در پی برودت هوا هشدار داد و اعلام کرد: کم‌دقتی در استفاده از وسایل گرمایشی در اماکن سربسته و منازل مسکونی، به دلیل عدم رعایت هشدار‌های امنیتی و سهل‌انگاری موجب رخ دادن حوادث ناگواری می‌شود.
بنا به اعلام این مرکز، جهت جلوگیری از بروز هر نوع حادثه ناگوار مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن، شهروندان باید قبل از روشن کردن وسایل گرمایشی مثل بخاری، از متصل بودن صحیح دودکش ‏بخاری به بدنه بخاری و محل خروج گاز در ساختمان اطمینان حاصل کنند.
سرد شدن هوا و رعایت نکردن اصول ایمنی در کاربرد وسایل گرمایشی، همه ساله موجب مسمومیت و فوت تعدادی از اهالی استان اردبیل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.