برگزار کننده مسابقات ربات‌های جنگجو از جزئیات تیم‌های شرکت کننده در سه دسته سبک و سنگین وزن و دانش آموزی خبر داد.

سید امیرحسین ایمانی پارسا مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان و برگزار کننده لیگ جنگجو در سه دسته سبک و سنگین وزن و دانش آموزی در حاشیه مسابقات ربات‌های جنگجو گفت: در این رقابت‌ها ما بیش از ۱۶۰ نفر شرکت کننده و ۱۵ تیم دانش آموزی، ۱۵ تیم سبک وزن و ۴ تیم سنگین وزن داشتیم که رقابت‌های آنها در روز‌های یکم تا هفتم آبان برگزار شد. امروز فینال مسابقات سبک و سنگین وزن برگزار شد و تیم دانش آموزی نیز طی دو روز گدشته به پایان رسید. 

او افزود: این دانش آموزان در فضای رباتیک می‌توانند امید‌های کشور در آینده باشند. عملکرد تیم دانش آموزی باتوجه به اینکه برای اولین بار در این دوره شرکت داشتند نسبت به دیگر رقیبان فضای مناسب تری بود. حضور والدین تاثیرگذاری مفرط روی عملکرد دانش آموزان ایجاد کرد. 

پارسا بیان کرد: در لیگ سبک وزن ما بیشترین شور و هیجان را بین شرکت کننده‌ها داشتیم چه بسا که وزن ربات‌ها پایین‌تر بود، اما قدرت و چالاکی قابل توجهی در آنها دیده می‌شد. از نظر خلاقیت تیم دانش آموزی، مقام اول را به خود اختصاص داده است. دسته‌بندی ربات‌ها به صورت اینترتیمنت و به عنوان سرگرمی است. از تیم‌های برنده در شرکت‌هایی که نیاز به نیرو و جذب داشته باشند استفاده می‌شود. 

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: تیم‌هایی که رقیب هم بودند با وجود رقابت بین آنها در بروز مشکلات فنی حین مسابقه در تعمیر ربات‌ها به یکدیگر کمک می‌کردند. کیفیت ساخت ربات‌ها در رده دانش آموزی ۳۰ درصد بوده برخی از آنها در ساخت ربات‌ها بسیار حرفه‌ای عمل کرده بودند. تیم‌هایی که برای اولین بار در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند سطح لیگ‌های رباتیک عادی و ماشین‌های خودران را پیش گرفته بودند، اما در این مسابقه نتوانستند عملکرد خوبی نشان دهند. 

او در پایان تصریح کرد: در این مسابقات و در دسته سبک وزن چالش اپراتوری بود، زیرا اپراتور و فردی که پشت کنترل این ربات‌ها قرار می‌گیرد، نتیجه عملکرد ربات را نشان میدهد. در لیگ سنگین وزن، رده سنی افراد بالا و از طرف دیگر طراحی‌ها حرفه‌ای‌تر، با ابزار‌هایی دقیق‌تر و نرم‌افزار‌های پیشرفته‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار