جشنواره خانه‌های بوم گردی ایران به میزبانی شهرستان فردوس از دیروز آغاز شده و تا فردا میزبان ۳۵۰ فعال حوزه بوم گردی و راهنمای گردشگری است.

شاهوردی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: جشنواره خانه‌های بوم گردی ایران پارسال در کرمانشاه برگزار شد و امسال استان ما میزبان برگزاری این جشنواره است. 

او افزود: این چهارمین همایش در کشور به مرکزیت استان و میزبانی فردوس است که انجمن بوم گردی‌های استان که متشکل از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است پیشنهادی به اداره کل دادند تا اگر موافق باشیم مجوز میزبانی را از انجمن بوم گردی کشور بگیریم. 

شاهوردی بیان کرد: از آنجایی که گرفتن مجوز و قانع کردن اینکه توانایی برگزاری این جشنواره را داریم کار سختی است، نصیری نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان، بشرویه و عشق آباد در مجلس، حمایت و پیگیری زیادی کرد تا هم مجوز را گرفتیم و هم این رویداد را به نحو احسن برگزار کنیم. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: این جشنواره از دیروز ۶ آبان شروع شده و تا فردا ۸ آبان ادامه دارد، بیش از ۲۰ استان در این جشنواره شرکت می‌کنند و میزبان ۳۵۰ فعال حوزه بوم گردی و راهنمای گردشگری هستیم.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: در استان‌های دیگر فقط از فعالان حوزه بوم گردی دعوت شده بود، اما ما حضور ۷۷ راهنمای گردشگری در این رویداد را به جهت ضرورت معرفی استان داریم، زیرا هر کدام از این راهنما‌ها می‌توانند بعداً سفیری برای استان باشند و تور‌هایی به مقصد استان ببندند.

کمبود اعتبار باعث ضعف در برگزاری جشنواره‌های گردشگری استان می شود

شاهوردی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: برگزاری جشنواره‌ها و رویداد‌ها کمک می‌کند تا گردشگران بیشتری به سمت استان بیایند؛ تا به امروز بیش از ۱۴ رویداد مختلف در حوزه‌های جشنواره انار، زرشک، زعفران، گل نرگس، بیل زنی، کویر و ... در تقویم رویداد‌های کشوری ثبت کرده ایم. 

او افزود: مهمترین دلیل اینکه نمی‌توانیم جشنواره‌ها را به آن شکلی که در شأن استان است برگزار کنیم تأمین اعتبارِ برگزاری آنهاست، اگر بخش خصوصی قوی پای کار بیاید می‌توانیم در این زمینه خیلی بهتر عمل کنیم. 

شاهوردی بیان کرد: دوماً بعضی‌ها در دستگاه‌های اجرایی با توجه به شرح وظایفی که دارند کمتر به این موضوعات می‌پردازند و اینکه برگزاری آنها یک همت استانی خوب می‌خواهد؛ یعنی ما می‌خواهیم که ادارات اعتبار را به اداره ما یا اداره مرجع داده و برگزاری صفر تا صد آن را به آن بسپارند یعنی مرجع اصلی برگزاری جشنواره باشیم. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: تقریباً دستگاه‌های اجرایی محور اصلی برگزاری هستند و تلاش دارند زیرساختی که خودشان مالک آن هستند را خودشان انجام بدهند ولی پیشنهاد ما این است که مرجع اصلی برگزاری جشنواره‌ها یک اداره باشد و باقی اداره‌ها تجربیات خود و اعتبارات در نظر گرفته شده برای برگزاری آن را در اختیار اداره مرجع قرار دهند. 

او عنوان کرد: هم استانی‌ها و افرادی که تمایل به همکاری با اداره کل تحت عنوان سرمایه گذار را دارند می‌توانند از طریق شماره ۳۱۷۵۱۰۰۰، ۳۱۷۵۱۰۰۱، ۳۱۷۵۱۰۰۲ و ۳۱۷۵۱۰۰۳ با اداره کل در ارتباط باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار