جعفری گفت: سند توسعه راهبردی زنجیره ارزش افزوده زرشک و گوهرسنگ تدوین شده است.

جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: سند توسعه راهبردی زنجیره ارزش افزوده زرشک و گوهرسنگ خراسان جنوبی آماده و قابل اتکاست که بر اساس آن می‌توان اقدام کرد و باید تا سال ۱۴۱۲ به اهداف و چشم انداز این سند برسیم.

او افزود: این دو سند در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی استان نیز مطرح خواهد شد تا برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

جعفری بیان کرد: بر حسب اعلام دانشگاه صنعتی بیرجند، طرح اولین پژوهشکده زنجیره‌های ارزش راهبردی استان برای دریافت مجوز به وزارت کشور ارسال شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: شهرک بارگاهی زرشک باید توسط خود مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی ایجاد شود و وظیفه دولت در این زمینه تسهیل گری، هدایت و نظارت است، ضمن اینکه اعتبارات دولتی هم کفاف این را نمی‌دهد که به همه مردم برای ایجاد بارگاه زرشک تسهیلات پرداخت شود.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: باید زنجیره ارزش افزوده بنتونیت و زغال‌سنگ استان را هم تکمیل کنیم و در این زمینه نیز سند توسعه تدوین شود.

جعفری افزود: به زودی جلسه تسهیلات تبصره ۱۸ از محل قانون بودجه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد تا جذب حداکثری اعتبارات تسریع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: درخصوص دستورکار صدور مجوز واحد غیرصنعتی پرورش زالوی طبی در استان نیز مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی به منظور بررسی کارشناسی این موضوع، نشستی با دستگاه‌های متولی برگزار کرده و نتیجه آن را برای تصویب در جلسه آینده مطرح کند.

او با بیان اینکه تمام واحد‌های صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی استان می‌توانند همانند سایر واحد‌های تولیدی از اعتبارات تبصره ۱۸ یا تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ استفاده کنند، گفت: برای تجهیز کارگاه جوار پادگانی (ارتش)، اعتباری به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فنی و حرفه‌ای اختصاص خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.