سرپرست سازمان تعاون روستایی گفت: ایران با تولید بیش از ۴۰۰ تن زعفران، ۹۰ درصد زعفران دنیا را تامین می‌کند.

محمدرضا طلایی  سرپرست سازمان تعاون روستایی ایران در اولین جشنوراه روز ملی زعفران با  اشاره به حمایت های وزیر جهاد کشاورزی در خصوص این محصول، گفت: زعفران به عنوان یک محصول صادراتی نقش بسزایی را در اقتصاد، اشتغال پایدار و ارزآوری بازی می کند.

او  ضمن تاکید بر استفاده از فرصت های ارزشمند تحقیقاتی و گفتمان های تجاری فراهم شده در این همایش، افزود: کشور ما ۹۰ درصد زعفران دنیا را تولید می کند و  بیش از  ۴۰۰ تن از تولید زعفران در بازار جهانی را در اختیار داریم. 

طلایی با اشاره هدفگذاری و برنامه ریزی برای تولید و صادرات این محصول، گفت: باید هزینه های تولید را کاهش و بهره وری را افزایش دهیم، بهره وری شامل یافته های انجمن ها و مراکز تحقیقاتی می باشد که در مزارع پیاده سازی شده است، براین اساس باید هدفگذاری برای صادرات، ارزآوری و اشتغال پایدار برنامه ریزی شود.

طلایی با بیان اینکه مجموعه سازمان تعاون روستایی ایران بیش از ۸ هزار تشکل را در قالب شبکه، راهبری می‌کند، افزود: شبکه تعاون روستایی در راستای وظایفی که دارد نقش خود را ایفا می‌کند و امیدواریم که بتوانیم از ظرفیت های خوب استان برای کمک به زعفران کاران استفاده کنیم.

او گفت: طرح های کلانی که در حاشیه همایش ارائه شده می تواند در قالب صنایع تبدیلی و تکمیلی، مکانیزاسیون کاشت، داشت و برداشت، طرح های تحقیقاتی صنایع غذایی و بهداشتی و ... به شکوفایی صنعت تولید و صادرات زعفران کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار