مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴۷ تعاونی طی سه سال گذشته در استان احیا شده که از این تعداد، فعالیت دوباره ۱۰ شرکت با ۶۳ نفر اشتغال‌زایی طی امسال تحقق یافته است.

جمشید نوری مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۵ تعاونی نیز با ۱۹ هزار نفر عضو طی امسال راه‌اندازی شده که تولیدی و خدماتی بوده و برای هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: امسال ۲۹۹ تعاونی در آذربایجان‌غربی تحت نظارت‌های قانونی لازم قرار گرفته و تعداد زیادی از شرکت‌های تعاونی استانی از تسهیلات بانک توسعه تعاون بهره‌مند شدند.

مدیریت امور تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی ادامه داد: طی امسال، مشکلات ۴۵ تعاونی مورد رسیدگی قرار گرفته و تمهیدات لازم برای رفع آنها در دست انجام است.

نوری اظهار کرد: تعداد زیادی از تعاونی‌های استانی با توجه به تفاهم نامه سه جانبه‌ای که با بانک توسعه تعاون منعقد شده، توانسته اند از تسهیلات این بانک بهره‌مند شوند که همین امر، ظرفیت فعالیت تعاونی‌ها را در حد قابل توجهی بهبود بخشیده است.

وی گفت: برای ۳۰ تعاونی نیز امسال ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مصوب شده که با تحقق ۱۰۰ درصدی آنها، ۶۲۹ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای اعضا، بازرسان و مدیران تعاونی‌ها ۲ هزار و ۶۱۱ فرصت شغلی طی انسال ایجاد شده است، افزود: در هفته تعاون نیز با افتتاح ۲۱ تعاونی و هزار و ۲۹۱ نفر عضو، برای ۶۱۵ نفر اشتغال‌زایی شده است.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۱۶۰ نفر از اعضای تعاونی دارای بیمه روستایی و عشایری هستند، ادامه داد: حل مشکلات تعاونی مسکن در ارومیه با ۲۳ هزار نفر عضو و ۹۴ هزار نفر جعیت نیز از سایر اقدامات این اداره کل بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.