بیست و سومین نشست پژوهشی هنر، امروز پنجم بهمن با یاد استاد «علی اشرف والی» برگزار می‌شود.

به گزارش

باشگاه خبرنگاران

،  نگارخانه برگ این سازمان عصر روز چهارشنبه ـ 5 بهمن ـ میزبان نکوداشت استاد زنده یاد «علی اشرف والی»، نقاش، خوشنویس و شاعر معاصر خواهد بود که در این مراسم مهتاب حمیدی و هومن بنان از شاگردان استاد «علی اشرف والی» پیرامون زندگی و شخصیت این هنرمند فرهیخته به ایراد سخن خواهند پرداخت.

استاد «علی اشرف والی» در سال 1299 شمسی در تهران به‌دنیا آمد. تحصیلات مقدماتی خود را در زمینه هنر در مدرسه صنایع جدید به انجام رسانید و سپس به تحصیل در معارف اسلامی پرداخت.وی از سال 1320 با قبول سفارش هایی در هند، پاکستان، آمریکا، فرانسه، عراق و عربستان، نام خود را بلند آوازه کرد.

اکثر آثار استاد «والی» بیشتر از همه در قالب پرتره، طبیعت بی جان و آثار گرافیکی را شامل می شوند. از وی در حدود 10 هزار طرح، نقاشی و قطعه خوشنویسی به جا مانده است. از «علی اشرف والی» همچنین نقاشی هایی بر روی کاشی برای برخی مراکز مذهبی نظیر حسینه ارشاد، مسجد هدایت در تهران به یادگار مانده است. این استاد فقید سال گذشته در روز 11 دی 1389 در سن 90 سالگی دارفانی را وداع گفت.

هم‌زمان با مراسم نکوداشت، نمایشگاهی از آثار نقاشی، خوشنویسی اسناد و عکس های این هنرمند برپا است که تا روز پنجشنبه 14 بهمن ادامه خواهد داشت.مراسم نکوداشت «علی اشرف والی» از ساعت 16 تا 18 در نگارخانه برگ سازمان زیباسازی شهر تهران واقع در خیابان پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، کوچه جمالی، عمارت عین الدوله برگزار می‌شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار