كتاب "زیتون سرخ" نوشته سید قاسم یا حسینی كه به همت دكتر محمد رضا قانون پرور -استاد دانشگاه تگزاس- به زبان انگلیسی ترجمه شده، به زودی از سوی انتشارات مزدا در آمریكا منتشر می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری؛ این كتاب خاطرات ناهید یوسفیان، نخستین زن اتمی ایران است كه دكتر محمد رضا قانون پرور استاد دانشگاه تگزاس به زبان انگلیسی ترجمه كرده و انتشارات مزدابه زودی آن را در آمریكا منتشر خواهد كرد.

در مقدمه كتاب سید قاسم یا حسینی آورده است: بانو ناهید یوسفیان همسر شهید علی امینی ست و زندگی این دو، داستان پر ماجرایی ست كه این بانوی بزرگوار در این كتاب صفحه هایی از این زندگی را در برابر دیدگان ما می گشاید. روزهایی كه در این زندگی پر كشش سپری شده است ، امید معنای واقعی خود را می یابد و مانند آفتابی از لابه لای ابرهای تیره تردید بیرون می آید و به خانه كوچك او گرما و روشنی می بخشد. تصمیم و اراده برای ادامه زندگی آن هم در دل جنگ ، گونه ای تحقیر جنگ به شمار می رود و بانو یوسفیان با دارا بودن عالی ترین مدارج علمی و دانشگاهی بر همه پیامدهای جنگ غلبه می كند و چراغ زندگی اش را با داشتن دو فرزند روشن نگه می دارد.

خاطرات ناهید یوسفیان حاصل بیست ساعت گفت وگوست كه در شهریور ماه 1385 توسط سید قاسم یا حسینی در شاهرود انجام شده است.
كتاب" زیتون سرخ" در قطع رقعی و در 236 صفحه از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است./ي2

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار