رئيس حوزه هنري استان تهران گفت:كشف استعدادهاي جوان در عرصه ي فيلمسازي و سينما و كمك به انها در جهت ورود به فضاهاي مديريتي مهمترين هدف جشنواره فيلم 100 ثانيه اي است.

به گزارش خبرنگار سينمايي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛نشست رسانه اي هشتمين جشنواره بين المللي فيلم 100 ثانيه اي امروز در حوزه هنري برگزار شد.

فاضل نظري،رئيس حوزه هنري استان تهران در اين مراسم گفت:جشنواره فيلم 100 ثانيه اي در راستاي رسالت حوزه هنري مبني بر خلق آثار فاخر فرهنگي و كمك به پرورش استعداد هنري جوانان؛به رغم تجديدنظر در رابطه با برگزاري برخي از جشنواره ها همچنان به حيات خود ادامه داد كه با استقبال هنرمندان جوان و چهره هاي شاخص هنري مواجه شد.

نظري ادامه داد:اين جشنواره به واسطه ي نقش خود در شناسايي استعدادهاي جوان، از اهميت بالايي برخوردار است؛همچنين حضور چهره هاي نام آشناي سينما به عنوان بازيگران حضور اساتيد سينما و توجه به آنها به جشنواره از ديگر ويژگي هاي جشنواره فيلم 100 ثانيه اي به شمار مي رود.

رئيس حوزه هنري‌،انديشيدن را مهمترين كاركرد اين جشنواره دانست و در خصوص شعار آن گفت:سينماي ايده هاي نو ،‌سينماي تذكر و سينماي اخلاق،از جمله شعارهاي در نظر گرفته شده براي جشنواره بود كه "سينماي اخلاق"،‌با توجه به نياز جامعه ما در همه ي عرصه ها در رابطه با اين مفهوم يعني اخلاق مداري،به عنوان شعار محوري‌ جشنواره در نظر گرفته شد.

نظري خاطرنشان كرد:جشنواره فيلم 100 ثانيه اي ساحتي براي پيوند دو حوزه پرورش استعدادهاي جوان و اعتماد به مديريت جوان و اعتماد به مديريت جوانان در اين عرصه است.

همچنين؛در ادامه اين نشست،حسين رباني غريبي دبير جشنواره بين المللي فيلم 100 ثانيه اي درخصوص تعداد آثار ارسالي در بخش هاي مختلف جشنواره گفت:تعداد 1898 نفر با تعداد 2089 اثر به طور مجموع در بخش ملي و بين المللي جشنواره شركت كردند كه از اين ميان 1800 نفر با 1971 اثر در بخش ملي و 98 نفر با 119 اثر و از 31 كشور در بخش بين الملل شركت كردند.

وي ادامه داد:همچنين تعداد فيلم هاي رسيده در بخش اصلي،‌داستاني،‌مستند،‌انيميشن 1355 فيلم و تعداد فيلم هاي بخش اصلي ساخته شده توسط فيلمسازان بالاي 35 سال، 41 فيلم و تعداد آثار رسيده در بخش ويژه يا همان توليدات" 100 ثانيه اي" راديويي 488 اثر مي باشد كه از آن ميان 71 اثر به بخش مسابقه راديويي راه يافته است.

رباني غريبي درخصوص همكاري نهادهاي و سازمان هاي مختلف با اين جشنواره توضيح داد:جهاد اقتصادي، به عنوان موضوع ويژه ي اين جشنواره با همكاري و حمايت اتاق بازرگاني و وزارت صنايع و معادن در جشنواره گنجانده شد.همچنين سازمان صداو سيماي جمهوري اسلامي ايران تاكنون بخش هايي از فيلم هاي جشنواره را در شبكه هاي ifilm ،جام جم و شبكه 3 و راديو به رويت عمومي رسانده است كه از امروز نيز پوشش گسترده تري در خصوص اين جشنواره صورت مي گيرد.

وي افزود:جمعيت هلال احمر استان تهران نيز همكاري هايي را با فيلمسازان جوان در خصوص ساخت فيلم هايي را در رابطه با سومالي داشته است،همچنين معاونت اجتماعي نيروانتظامي نيز حمايت هايي را در خصوص ساخت فيلم هاي مستند دانسته است.

وي در خصوص برنامه هاي جشنواره گفت:مراسم افتتاحيه و اكران جشنواره در روز چهارشنبه 3 اسفند در تالار هنر اصفهان ساعت 10 تا 45/10 دقيقه و با حضور روساي حوزه هنري و نمايندگان هيئت داوري برگزاري مي شود و در ديگر شهرها نيز به صورت هم زمان با تهران اين مراسم روز پنج شنبه 4 اسفند برگزاري مي شود همچنين مراسم رونمايي از ويترين ويژه سينما نيز در روز سه شنبه 2 اسفند در موزه ي سينما برگزار مي شود.

دبير جشنواره فيلم،‌100 ثانيه اي تصريح كرد:برگزاري كارگاه آموزشي با حضور هيئت انتخاب داوري،‌برگزاري ورك شاپ آموزش فيلم 100 ثانيه اي در رابطه با توليد محتوا،توليد فيلم و صداگذاري از برنامه هاي درنظرگرفته شده براي جشنواره هستند.همچنين براي اين جشنواره سانس ويژه اي را به مناسبت 100 سالگي سينماي ايران با نمايش آثار فيلمهاي در زمان حدودا 100 ثانيه و با حضور 28 فيلمساز برجسته كشور در نظر گرفته ايم.

وي خاطرنشان كرد:مراسم اختتاميه جشنواره روز جمعه 5 اسفند در تالار انديشه حوزه هنري و با تقدير از همايون اسعديان،باشه آهنگر رويا نونهالي و بزرگداشت "ژاله علو" هنرمند پيشكسوت عرصه راديو،سينما و تلويزيون در ساعت 19 برگزار مي شود./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار