در بحبوحه تنش آرژانتین و انگلیس بر سر جزایر مورد مناقشه فالکند، از ورود دو فروند کشتی کروز انگلیس به بندری در آرژانتین ممانعت به عمل آمد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات آرژانتین روز دوشنبه اجازه ندادند این دو کشتی که روز شنبه در آبهای جزیره فالکلند متوقف شده بودند وارد بندر اوشوایا واقع در جنوب این کشور شوند.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد خبر ممانعت از ورود دو کشتی کروز این کشور به بندر اوشوایای آرژانتین مقامات این کشور را نگران کرده و هیچ توجیهی برای مداخله در امور بازرگانی آزاد و قانونی وجود ندارد.

وی افزود دیپلمات های انگلیس در آرژانتین در تلاش هستند تا دلایل چنین ممانعتی را مشخص کنند و تماس ها با شرکت مربوطه برقرار شده است.

این در حالی است که مقامات ایالت تییرا دل فیوگوی آرژانتین اعلام کردند اقدام آنها در ممانعت از ورود کشتی های انگلیسی به بندر اوشوایای قانونی بوده است.

بنا به گفته این مقامات ، فرماندار این ایالت آرژانتین تصمیم گرفت که به این دو کشتی اجازه لنگر انداختن در بندر اوشوایای را ندهد.

در آستانه سی امین سالگرد آغاز جنگ آرژانتین و انگلیس بر سر جزایر فالکلند ،‌ مناقشه میان دو کشور بر سر این جزایر رو به افزایش گذاشته است، جزایری که در کنترل انگلیس قرار دارد و در عین حال آرژانتین نیز آنها را تحت تملک خود می داند.

این جزایر که در سواحل جنوب آرژانتین واقع شده است از سال 1833 تحت کنترل انگلیس قرار دارد.

در جنگ هفتاد و چهار روزه میان آرژانتین و انگلیس که سال 1982 روی داد بیش از 600 نظامی آرژانتینی و بالغ بر 255 نظامی انگلیسی جان خود را از دست دادند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار