رئيس انجمن كاراته ناشنوايان اظهار داشت: در مسابقات آسيايي از ورزش كاراته استقبال مناسب صورت نگرفته است از اين رو كاراته كاران ناشنوا به مسابقات اعزام نمي شوند.


نگيني در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: كاراته كاران ناشنوا براي حضور پرقدرت در مسابقات آسيايي كره جنوبي اردوهاي منظم و تمرينات فشرده اي را انجام داده اند و از لحاظ آمادگي در شرايط مناسبي قرار دارند.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه مسابقات آسيايي كره جنوبي نخستين تجربه ي ورزشكاران ناشنوا در ميادين برون مرزي رسمي بود لذا كاراته كاران بسيار با انگيزه و با روحيه اي مضاعف در اردوها حاضر مي شوند.
نگيني افزود: متاسفانه علي رغم آمادگي كامل كاراته كاران مرد و زن ناشنوا براي مسابقات آسيايي كره جنوبي مسئولان مسابقات از حذف ورزش كاراته خبر دادند و اعلام كردند كه بدليل عدم استقبال نامناسب از سوي كشورهاي آسيايي رشته كاراته به همراه واليبال از دوره مسابقات حذف مي شود.
رئيس انجمن كاراته ناشنوايان تصريح كرد: حضور در مسابقات آسيايي مي توانست كاراته كاران ناشنوا را با شرايط مسابقات با شرايط مسابقات برون مرزي آشنا كند و از آن جايي كه ورزشكاران در شهريورماه مسابقات جهاني ونزوئلا در پيش دارند لذا مسابقات آسيايي سبب مي شد كه كاراته كاران نسبت به آمادگي جسماني و فني خود آگاهي يابند.
نگيني ادامه داد: علي رغم عدم حضور در مسابقات آسيايي اما ورزشكاران براي حضور پرقدرت در مسابقات جهاني ونزوئلا اردوهاي آمادگي خود را از هفته ي سوم فروردين ماه به مدت يك هفته شروع مي كنند و سپس زمان اردوها به دو هفته افزايش مي يابد.
رئيس انجمن كاراته ناشنوايان افزود: پس از اردوي فروردين ماه ورزشكاران در ارديبهشت ماه يك دوره به استراحت مي پردازنند و پس از آن اردوهاي آمادگي را با كاراته كاران منتخب كميته ملي المپيك در خرداد ماه پيگيري مي كنيم.
نگيني تصريح كرد: سطح فني كاراته كاران ناشنوا در شرايط بسيار مناسبي است و حتي برخي كاراته كاران ناشنوا عضو تيم ملي شنواها هستند و از اين بابت كاراته كاران ناشنوا مشكلي با ورزشكاران سالم ندارند.
وي افزود: با توجه به اينكه ورزشكاران ناشنوا قابليت انجام مسابقه با افراد ناشنوا را دارند لذا ادغام فدراسيون ورزش هاي ناشنوا با بيماران خاص و پيوند اعضا به هيچ عنوان به نفع ورزشكاران ناشنوا نيست.
نگيني ادامه داد: علي رغم رضايت برخي از مسئولان با اتخاذ چنين تصميم اما بايد استارت و فعاليت اوليه فدراسيون را ارزيابي كرد و سپس در خصوص موفقيت و يا عدم موفقيت چنين طرحي اظهارنظر انجام داد.
وي تصريح كرد: معتقد هستم براي اينكه ورزشكاران ناشنوا دچار ضعف و خلل نشوند بايد هر مجموعه به صورت واحد و مستقل به فعاليت خود ادامه دهند و وزارت ورزش بايد بودجه ي اختصاص يافته به فدراسيون ورزش هاي ناشنوا را افزايش دهد چرا كه با وجود ادغام، بودجه اي كه در اختيار ورزشكاران ناشنوا قرار گرفته است براي ارتقا پيشرفت ورزش ناشنوا بسيار اندك است.
رئيس انجمن كاراته ناشنوايان تصريح كرد: ورزش ناشنوا يك فدراسيون مستقل و جهاني است و طبق آن هر كشوري موظف است كه به صورت تفكيك شده و جداگانه ورزش ناشنوايان را رشد و ارتقا دهد و با اتخاذ چنين تصميمي تا حدودي با برنامه هاي فدراسيون جهاني فاصله گرفته ايم اما بايد منتظر بود و عملكرد فدراسيون جديد را بررسي كرد.
نگيني افزود: مسئولان در جهت طرح كوچك سازي و تبديل برخي از فدراسيون ها به انجمن اقدام به اتخاذ چنين تصميمي كرده اند اما از آن جايي كه شرايط و هدفگذاري ورزشكار معلول با بيمار متفاوت است لذا اگر در حيطه ي ناشنوايان مستقل عمل كنيم بازدهي مثبت و مناسب تري را شاهد خواهيم بود.
وي افزود: در حال حاضر در مرحله ي آزمايش و خطا هستيم اما نبايد انتظار بازدهي مثبت و كاملي داشت چرا كه قدرت ناشنوايان كاهش مي يابد.
نگيني تصريح كرد: پس از ادغام، موفقيت هاي جهاني كسب كرده ايم در ورزش فوتبال، فوتباليست هاي ناشنوا قهرمان جهان شده اند و در صورت حفظ و تكرار عنوان قهرماني و كسب موفقيت هاي جديد در ميادين بين المللي مي توان به جرات از موفقيت طرح ادغام سخن گفت.
وي افزود: مقام معظم رهبري بارها بيان كرده اند كه هزينه كردن در بخش ورزش، اسراف محسوب نمي شود و مسئولان بايد طبق بيانات مقام معظم رهبري عمل كنند و بودجه ي بيشتري را به ورزش ناشنوايان اختصاص دهند.
نگيني تصريح كرد: در زمان انتخاب سجادي و قبول مسئوليت وي در وزارت ورزش آينده اي روشن را رو به روي ورزش ناشنوايان مقرر مي كرديم اما متاسفانه با اتفاقات پيش آمده بايد نگران بود چرا كه تصميمات سازمان يافته نمي باشد و فقط حق ورزشكاران ناشنوا از بين مي رود./ق
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار