دو ماه پس از لغو مجوز پرس تی‌وی در انگلستان، ابزار رسانه‌ای دولت انگليس (آفکام)، این شبکه خبری را به تعطیلی و مصادره اموالش در لندن تهدید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، آفکام که علاوه بر لغو مجوز پرس تی‌وی، این شبکه را به پرداخت 100 هزار پوند جریمه محکوم کرده بود، اکنون تهدید کرده است، در صورتی که پرس تی‌‍وی در پرداخت هر یک از اقساط جریمه بیش از هفت روز تاخیر داشته باشد، دفتر شبکه را تعطیل و اموال آن را مصادره می‌کند.

آفکام همچنین در ماه ژانویه سال جاری، مجوز پخش پرس تی‌وی در انگلستان را لغو کرد. آفکام مدعی است که دفتر پرس تی‌وی در لندن کنترلی بر برنامه‌های پخش شده آن شبکه در انگلستان نداشته و به همین بهانه مجوز آن را لغو کرده است.

این در حالی است که انگلستان تحریم‌های مالی غیرقانونی علیه بانک‌های ایرانی اعمال کرده است. این تحریم‌ها که برخلاف قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل می‌باشد، هر گونه انتقال وجه از بانک‌های ایرانی به انگلستان را با محدودیت‌های بسیاری مواجه کرده است. دولت بریتانیا همچنین از این تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی، برای بستن چندین حساب بانکی پرس تی‌وی در انگلستان استفاده کرده است.

آفکام پرس تی‌وی را برای پخش یک کلیپ ۱۰ ثانیه‌ای به 100 هزار پوند جریمه محکوم کرده است.

تصاویر مزبور، حاوی قسمت‌های گزینش شده‌ای از اتفاقاتی می‌باشد که هجمه رسانه‌های غربی را علیه ایران به دنبال داشت.

در همین حال پرس تی‌وی در نامه‌ای به آفکام، تاکید کرد که اگر دفتر این شبکه در لندن کنترلی بر برنامه‌هایش نداشته، پس چرا این دفتر برای پخش کلیپی جریمه شده است؟ و اگر آن‌ها بر برنامه‌های خود کنترل داشتند، چرا مجوز آن لغو شده است؟

آفکام هرگز به این نامه پرس تی‌وی پاسخ نداد و در عوض شبکه را از پخش در انگلستان حذف کرد.

گفتنی است، شبکه پرس تی‌وی از منتقدان اصلی دولت سلطنتی بریتانیا به شمار می‌آید؛ این شبکه مراسم پر خرج ازدواج سلطنتی، ناآرامی‌های این کشور در سال ۲۰۱۱ ، فقر، تبعیض و بی عدالتی در جامعه انگلستان و همچنین حضور نظامی آن کشور در عراق و افغانستان را که اعتراض‌های گسترده مردمی را به دنبال داشت، به دفعات به تصویر کشیده است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار