رسانه هاي چين، نجات كاركنان كشتي اين كشور را در كمترين زمان، نشان از توان و قدرت بالاي نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران در آب‌هاي بين المللي اعلام كردند.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، رسانه هاي گروهي چين روز شنبه، يكپارچه تلاش‌ها و اقدامات نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران در آزادسازي يك فروند كشتي چيني از چنگ دزدان دريايي را ستودند.

در پي درخواست دولت چين، نيروي دريايي ايران خدمه و يك فروند كشتي باري چيني را كه روز جمعه در آبهاي خليج عمان ربوده شده بود، نجات داد.

رسانه هاي چين از جمله «چاينا ارگ» ، «شين هوا» ، «گلوبال تايمز» ، «چاينا ديلي» و روزنامه «مردم» در گزارش هاي خود شرح ماجرا را منتشر كرده و اقدام به موقع نيروي دريايي ايران در نجات كشتي چيني را بسيار مهم دانستند.

رسانه هاي چين نجات كاركنان كشتي اين كشور را در كمترين زمان، نشان از توان و قدرت بالاي نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران در آب‌هاي بين المللي اعلام كردند.

اين كشتي كه «شيانگ خوانمن» و متعلق به شركت كشتيراني «نن جينگ» در شرق چين است پيش از ظهر ديروز در خليج عمان توسط دزدان دريايي ربوده شد.

روزنامه چاينا ديلي نوشت: اين كشتي كه از شهر شانگهاي در شرق چين در حركت به سمت بندر امام خميني بود، از سوي دزدان دريايي ربوده شد.

سفارت چين در تهران پس از اين ماجرا در تماس با نهادهاي ايران درخواست كرد خدمه و كشتي نجات يابند.

رسانه هاي چين به نقل از سفارت كشورشان نوشتند: زماني كه با طرف ايراني ارتباط برقرار كرديم آنان به ما اطمينان دادند كه از نجات اتباع چين و كشتي آنها از هيچ تلاشي دريغ نخواهند كرد.

«يو خونگ يانگ» سفير چين در تهران گفت: ايران قول داد كه امنيت اتباع چيني را در جريان عمليات آزادسازي كشتي در اولويت قرار دهد.

وي خاطر نشان كرد كه دولت مركزي و وزارت خارجه چين از اين دزدي دريايي، بسيار نگران بودند و ارتباط گسترده‌اي با ايران برقرار كرده و از تهران خواستند تا همه تلاش خود را براي نجات كشتي و اتباع چيني به كار گيرد.

تلويزيون مركزي چين گزارش داد: نيروي دريايي ايران همه 28 خدمه كشتي را روز جمعه نجات داده است.

كشتي چيني كه موتور آن در جريان ربوده شدن، آسيب ديده به بندر «جاسك» ايران منتقل شده است تا تعمير شود./ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار