دانشگاه صنعتی شریف در خصوص خبري مبني بر انتقال اين دانشگاه بيانيه اي صادر کرد.

 

به گزارش سرويس علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي دانشگاه شريف متن بيانيه به اين شرح است:

دانشگاه صنعتي شريف در سال 1344 فعاليت خود را در پرديس فعلي به وسعت 14 هكتار آغاز نمود و چون از ابتداي تأسيس مقرر شد محلي دائمي دانشگاه در اصفهان استقرار يابد سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي توسعه دانشگاه نيز در اصفهان انجام شد كه در حال حاضر به صورت دانشگاه صنعتي اصفهان در زميني به وسعت 1900 هكتار فعاليت مي‌نمايد. از طرف ديگر از سالهاي 1350 به بعد دانشگاه با توجه به تركيب اساتيد و دانشجويان آن مبدل به كانون مبارزات سياسي عليه رژيم گرديد و عليرغم فشارهاي رژيم در سال‌هاي 55 تا 57، دانشگاهيان در مقابل انتقال آن از تهران به خارج شهر اصفهان مقاومت ورزيدند و نهايتاً با عقب نشيني رژيم گذشته در مقابل خواست آنان، دانشگاه در محل فعلي به فعاليت علمي، پژوهشي خود ادامه داد و بخاطر اهداف مبارزاتي با محدوديت‌هاي ناشي از تنگناهاي فيزيكي قناعت نمود. با پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي در فاصله زماني اندك، در بهمن ماه 57، دانشگاه به‌صورت قطعي در تهران مستقر گرديد و سايت اصفهان نيز با عنوان مشابه دانشگاه صنعتي اصفهان تولدي جداگانه يافت.
عليرغم كاستي‌هاي چشمگير اشاره شده، دانشگاه با تكيه بر بنيه علمي بالا و تلاش‌هاي ايثارگرانه اساتيد برجسته، مديران دلسوز و دانشجويان نخبه و فوق‌العاده مستعد خود توانسته است كماكان به‌عنوان يك دانشگاه ممتاز كشور ايفای وظيفه نموده و در سطح بين‌المللي مطرح باشد.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي و با پيروي از سياست‌هاي نظام مبني بر افزايش ظرفيت دانشگاه‌ها، عليرغم تنگناهاي مذكور، جمعيت دانشجویي به‌تدريج تا پنج برابر جمعيت قبل از انقلاب افزايش يافت. اكنون اين دانشگاه با قريب يازده هزار دانشجو كماكان در همان محدوده 14 هكتاري فعاليت مي‌نمايد اين در حاليست كه براساس اصول رايج در ساخت دانشگاه‌ها، حتي با جمعيت فعلي و بدون در نظر گرفتن برنامه‌هاي آموزشي آتي، دانشگاه بايد داراي 80 هكتار مساحت مي‌بود.
در سال 1373 با توجه به پيگيري‌هاي مديريت وقت دانشگاه قطعه زميني در منطقه 22 تهران از سوي سازمان مسكن و شهرسازي استان تهران به دانشگاه واگذار گرديد. كه به لحاظ مشكلات تصرف امكان تملك آن فراهم نشد تا با دستور مقام معظم رهبري و تمهيدات اتخاذ شده از سوي ستاد فرماندهي كل قوا نهايتاً در سال 1380 زمين فوق به دانشگاه رسماً تحويل گرديد. نظر به اينكه زمين مذكور در طرح تفصيلي شهر تهران فاقد كاربري بوده و عملاً اجراي طرح‌هاي عمراني دانشگاه در آن غير ممكن بود با دستور جناب آقاي مهندس نيكزاد وزير محترم راه و شهرسازي و مساعدت اعضاي محترم شوراي عالي شهرسازي و معماري در اسفند ماه سال گذشته كاربري زمين به آموزش عالي تغيير داده شد.
به موجب مصوبه مذكور انتقال دانشگاه صنعتي شريف به سايت مذكور تدريجي و پس از احداث كليه پژوهشكده‌ها و واحدهاي فناوري و دانشكده‌هاي تحصيلات تكميلي صورت خواهد گرفت و موضوع توقف فوري فعاليت دانشگاه در محدوده خيابان ميدان آزادي اصولاً مطرح نمي‌باشد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار