رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی گفت: تماشاخانه اشراق می‌تواند سبب احیای تئاتر مردمی و مخاطب پسند در مشهد شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سید جواد رفائی در حاشیه مراسم افتتاحیه تماشاخانه اشراق در مشهد اظهار کرد: تماشاخانه اشراق با قرار گرفتن در یکی از بهترین نقطه شهر مشهد و نزدیک به مردم می‌تواند سبب آشتی مردم با تئاتر شود.

وی افزود: این تماشاخانه با هزینه حدود 80 میلیون تومان و در حدود 7 ماه با استفاده از مهندسان و متخصصان این رشته بازسازی شده و در اختیار هنرمندان این رشته قرار گرفته است.

وی یادآور شد: تماشاخانه اشراق بعد از تهران تنها سالن تئاتر در کشور است که دارای سن گردان و تردمیل است که بسیار نزدیک به استانداردهای موجود است.

رفائی، نبود فضای مناسب برای تمرین و اجرای تئاتر در مشهد را یکی از مشکلات هنرمندان این رشته عنوان کرد و خاطرنشان کرد: بازسازی و اختصاص این سالن به گروه‌های نمایشی می‌تواند تا حد زیادی از این مشکلات را برطرف کند.

وی افزود: وجود زیرساخت‌های فرهنگی می‌تواند تا حد زیادی سبب تعالی هنر به خصوص هنر تئاتر شود.

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی یادآور شد: وجود نمایش‌های ارزش‌گذار و احیاگر اندیشه‌های دینی یکی از ویژگی‌های تئاتر در خراسان‌رضوی به خصوص مشهد است که باید به آن توجه بیشتری شود./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سلماز زارع
۱۷:۱۰ ۲۷ تير ۱۳۹۱
سلام خسته نباشین میخواستم بدونم برای بازی در تیاتر چطور میتونم اقدام کنم؟؟ راهنماییم کنین لطفا یه نظری دارم لطفا از طریق پیامک ما را از اجرای تیاتر مطلع سازید