فيلم سينمايي "علفزار" با توجه به شرايط نامناسب سينما، مهجور بودن ژانر كودك و عدم توجه مسئولان به اين ژانر اكران نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ سينمايي گروه فرهنگي هنري باشگاه  خبرنگاران نشست نقد و بررسي فيلم "علفزار" با حضور محمدعلي طالبي، كارگردان جواد نوروز بيگي تهيه كننده،‌ هادي شلالوند مدير فيلمبرداري، كاوه ايماني  تدوين گر و عزيزالله حاجي مشهدي، منتقد و مجري، شب گذشته در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد.
در ابتداي نشست محمد علي طالبي، كارگردان ضمن اشاره به رابطه محيط زيست و انسان در فيلم علفزار گفت: هدف اصلي ساخت اين فيلم تلنگري به مسئولان تلويزيوني و سينمايي براي توليد فيلم هايي با موضوع توجه به رابطه‌ي انسان و طبيعت است كه با هزينه هاي اندك و در شرايط سخت توليد مي‌شود.
كارگردان "ديوار" ادامه داد: شرايط دشواري براي توليد فيلم هاي كودك، در شهرهاي بومي و روستايي وجود دارد اما اين گروه با تلاش بسيار به ساخت فيلم علفزار كمك كردند.
طالبي در خصوص اكران فيلم علفزار عنوان كرد: با وجود شرايط نامناسب سينمايي و فاصله گرفتن مسئولان از ژانر كودك، امكان اكران اين فيلم وجود نخواهد داشت.
وي در پايان صحبت هايش به تائيد نشدن فيلم نامه جديد خود گفت: فيلم نامه تنهايي دريا را با تمام زحماتم براي نوجوانان نوشته بودم كه متاسفانه وزارت ارشاد با بي عدالتي آن را تائيد نكرد.
جواد نوروزبيگي تهيه كننده در اين نشست گفت: سليقه مسئولان تلويزيون به سمت سبك هاي آپارتماني كشيده شده است و براي فيلم هايي با موضوع كودك و روستايي هيچ حمايت صورت نمي گيرد.
وي ادامه داد: متاسفانه فيلم علفزار مدت زمان طولاني در نوبت اكران قرار گرفته است و  حتي مسئولان آن را در شرايط خاص هم اكران نمي‌كنند.
هادي شلالوند مدير فيلمبرداي در اين نشست عنوان كرد: فيلمبرداري از كودكان، حيوانات و فضاهاي بيروني مثل طبيعت و كوهستان به امكانات مناسب حرفه اي نياز دارد تا دشواري هاي كار را در حين فيلمبرداري كاهش دهد.
در ادامه نشست كاوه ايماني، تدوين گر ضمن سخت قلمداد كردن تدوين فيلم علفزار اظهار داشت: از ريتم يكنواخت و متناسبي در اين فيلم  استفاده كرديم همچنين براي جذابيت بيشتر برخي از داستان هاي فرعي فيلم را نيز هم حذف كرديم.
در پايان نشست عزيزالله حاجي مشهدي منتقد، ضمن اشاره به پايان خوب در فيلم علفزار گفت: مضمون درون مايه و فضاي فيلم با نگاه زيستي به جامعه ايلاتي و هم خواني داشته است و از لحاظ ساختار و موضوع متفاوت با ديگر آثار كودك بوده است.
وي ادامه داد: بيان اين فيلم به صورت داستان گونه از نكات مثبت علفزار به حساب مي‌آيد و هر يك از شخصيت ها براي مخاطب عام شناخته شده و جذاب است.
حاجي مشهدي تصريح كرد: فيلم علفزار به لحاظ ساختاري و موضوعي بسيار متفاوت است با اين وجود در مقايسه با كيسه برنج طالبي در سطح پائين تري قرار دارد.
وي خاطرنشان كرد: متاسفانه سينماي كودك متولي ندارد و به همين دليل است كه بدون حمايت مسولان رشد نزولي پيدا كرده است./ي2
برچسب ها: سینما ، اکران ، علفزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار