دبیر اجرایی همایش بزرگداشت حضرت آیت ا... علامه حسن زاده آملی گفت: ‌باتوجه به سخنان مقام معظم رهبری بهترین راه مقابله و مبارزه با عرفان های نوظهور در جامعه پرداختن به مقام علمی و عملی عارفان الهی و واقعی می باشد.

علی پیروی در حاشیه نشست خبری همایش بزرگداشت مقام علمی و عملی آیت ا... حسن زاده آملی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، افزود: طی چند سال اخیر عرفان های کاذب عرفان اسلامی را مورد تهدید جدی قرار داده، فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به اساتید حوزه و دانشگاه در چند سال اخیر دغدغه توجه جدی به تبیین عرفان اسلامی را در سطح حوزه علمیه مشهد که تاکنون در زمینه عرفان حرکت اساسی انجام نداده برانگیخت و همین مسئله باعث شد که جمعی از طلاب جوان و دانشجویان دانشگاه های مشهد تحت نظارت اساتید برجسته حوزه و دانشگاه اقدام به برگزاری سلسله همایش بزرگداشت عرفان معاصر کنند.

وی با بیان این که چهارده خرداد سال گذشته همایش بازخوانی فلسفه امام خمینی (ره) و 25 آبان ماه سال گذشته همایش علمی علامه طباطبائی برگزار شده اظهار داشت: 11 خرداد سال جاری همایش علمی علامه حسن زاده با همکاری موسسه مطالعات راهبری علوم و معارف اسلامی، نور، دفتر تبلیغات اسلامی استان، مجمع عالی حکمت اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در سالن صبا صدا و سیمای خراسان رضوی به مدت یک روز با حضور بیش از هزار نفر از اساتید و دانشجویان و طلاب حوزه و دانشگاه های استان برگزار می شود.

دبیر اجرایی همایش بزرگداشت حضرت آیت ا... علامه حسن زاده آملی ضمن مهم توصیف کردن این گونه همایش ها در پایتخت معنوی ایران گفت: مقرر شده حضرات آیات استاد حاج شیخ علی رضایی طهرانی، حاج شیخ حسن رمضانی و استاد سید یدا... یزدان پناه به معرفی شخصیت علمی و عملی علامه بپردازند همچنین برگزاری میزگرد علمی و برپایی نمایشگاه آثار علامه از دیگر برنامه های این همایش می باشد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.