رئیس جمعیت هلال احمر در پیامی به اتخاذ تصمیم صحیح و به موقع برای کاهش خسارات و هزینه های ناشی از حوادث را بدون استفاده از تکنولوژی و فناوری های نوین امکان ناپذیر برشمرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ابوالحسن فقیه متن کامل پیام رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است.
"وقوع حوادث غیر متقربه هر ساله موجب مرگ هزاران نفر در جهان می شود،کشور ما ایران نیز بدلیل موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن روی کمربند زلزله و شرایط اقلیمی خاص،متاسفانه جز کشورهای حادثه خیز جهان به شمار می رود.
برهمین اساس ،نیاز به آمادگی مناسب در جهت مدیریت صحیح و منطقی حوادث و بحران ها برای کلیه سازمانها بیش از پیش احساس می گردد.
امروزه نقش تکنولوژی و فناوری نوین در جهت مدیریت بحران در هنگام وقوع حوادث غیرقابل انکار است و اتخاذ تصمیم صحیح و به موقع که سبب کاهش خسارات و هزینه های ناشی از حوادث خواهد شد بدون استفاده از تکنولوژی و فناوری های نوین امکان پذیر نمی باشد.
جمهوری اسلامی ایران بدلیل برخورداری از منابع و سرمایه های انسانی و اقتصادی و همچنین ظرفیت های بالای علمی و استعدادها و انگیزه های فراوان جوانان غیور این مرز و بوم،با سرعتی چشم گیر به سوی فتح قله های علم و دانش پیش می رود که با تلاش و همت مضاعف آنان شاهد شکوفایی و پیشرفت های عظیمی در این عرصه هستیم.
جمعیت هلال احمر ایران نیز که به عنوان یک نهاد امدادرسانی و محور پاسخگویی به حوادث و سوانح داخلی و بین المللی می باشد همواره با بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی ها درون سازمانی و با همکاری بزرگترین سرمایه اجتماعی خود یعنی جوانان داوطلب و بویژه اعضای کانون های دانشجویی درصدد است تا با بکارگیری از فناوری های نوین در راستای خدمت رسانی مطلوب به آحاد جامعه و در نتیجه کاهش اثرات ناشی از بلایا گام بردارد،یقینا برگزاری چنین کنگره های علمی می تواند فصلی نو در جهت برخورد علمی با بلایا و تدوین برنامه های متناسب بگشاید./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار