وزير امور خارجه چين روز گذشته با نخست وزير تونس در پايتخت اين کشور ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛ حمادي الجبالي نخست وزير تونس در پايان ديدارش با يانگ جيچي وزير امور خارجه چين گفت : چين موفقيت ها و پيشرفت هاي قابل توجهي در زمينه توسعه اقتصادي و اجتماعي کسب کرده و پيشرفت و توسعه اين کشور کمک زيادي به تقويت موازنه در نظام بين المللي و حمايت از صلح جهاني مي کند.

الجبالي افزود : شرايط جديد سبب مي شود که تونس اهميت بيشتري به نقش چين در امور کشور و گسترش همکاري هاي دوجانبه  قائل شود و به طور قطع همکاري بين دو کشور ، راهبردي است و در راستاي مصالح مشترک دوکشور است.

از سوي ديگر يانگ جيچي وزير امور خارجه چين نيز با قدرداني از نقش تونس در موفقيت  پنجمين نشست وزارتي همکاري عربي-چيني که در شهر حمامات تونس برگزار شد ، خاطر نشان کرد  که دو کشور چين و تونس در ديدگاه هاي خود در قبال مسايل مهم جهاني توافق و نزديکي دارند و دوطرف از صداقت و همکاري عملي ثمربخشي برخوردارند.

براساس اين گزارش ، وزير امور خارجه چين تاکيد کرد که کشورش از تونس براي ايفاي نقش بيشتري در امور جهاني و منطقه اي حمايت مي کند و روابط و مناسبات دوجانبه نيز چشم انداز گسترده اي را پيش رو دارد . وي گفت که چين اطمينان دارد که همکاري هاي دوستانه بين دو کشور سبب خواهد شد تا گام هاي جديدي  به سوي برقراري روابط راهبردي دوجانبه برداشته شود.
برچسب ها: تونس ، چین ، دیدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار