اعلام خبر ارتحال امام خميني(ره) با توجه به عمق و گستردگي محبوبيت وي در وجود قلب هاي تمامي اقشار جامعه،برايم دشوار بود.

محمدرضا حياتي،گوينده خبر در خصوص حس خود زمان خواندن خبر ارتحال امام خميني(ره) به خبرنگار حوزه تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت:در آن زمان من تجربه زيادي در گويندگي خبر نداشتم و زماني كه اين وظيفه را بر عهده من گذاشتند،حس بسيار عجيب و غير قابل وصفي داشتم محبوبيت و محبت امام(ره) آنچنان در وجود مسلمانان و غيرمسلمانان نهادينه شده بود كه سختي خواندن خبر ارتحال امام (ره) را برايم دشوار مي كرد.
وي ادامه داد:انقلابي را كه امام خميني (ره) پايه گذاري كردند،بسيار عظيم و دشوار بود و چون مردم ،امام (ره) را به عنوان رهبر ديني و سياسي خود انتخاب كرده بودند،با جان و دل گوش به فرمان ايشان بودند؛اين عشق ميليوني و محبوبيت امام (ره) در بين مردم،بر دشواري اين درد مي افزايد.
وي در خصوص اين سوال كه اگر قرار باشد؛امروز تيتر تمام رسانه اهي دنيا را شما اعلام كنيد آن تيتر چه خواهد بود،گفت:سوال سختي است،تيتر زدن كار دشواري است كه به لحاظ رويدادهاي دنيا تعيين مي شود و آن تيتر بايد به گونه اي باشد كه مخاطب را جذب و تشويق به ديدن و شنيدن كند.
حياتي درباره تيتر خبر ارتحال امام (ره) اظهار داشت:فكر مي كنم تيتر" روح ملكوتي امام به ملكوت اعلي پيوست" بهترين و تاثيرگذارترين تيتر در آن زمان بود.
حياتي در ادامه درخصوص اخبار در رسانه هاي كشور و ميزان نزديكي به استانداردهاي بين المللي گفت: خبر به لحاظ استانداردهايي كه دارد؛در هر تلويزيون و رسانه اي يكي بوده و چارچوب هاي يكساني دارد،ولي آن چيزي كه خبرها را از هم متمايز مي كند؛نوع گويش و فرهنگ كشورها است.
وي افزود:گوينده خبر بايد به لحاظ سن،چهره و صدا مورد پذيرش مخاطبان باشد.
حياتي در ادامه به نقش جوانان در اين حيطه اشاره كرد و گفت:حضور جوانان در اين حيطه بسيار ضروري است و بايد آموزشگاه و نهادهايي را صدا و سيما براي پرورش اين افراد در نظر بگيرد، يعضي از آموزشگاههاي خصوصي در اين زمينه فعاليت مي كنند كه متاسفانه به لحاظ كيفيت آموزش از تخصص،تجربه خوبي برخوردار نيستند.
وي افزود:مدتي را در زمينه آموزش گويندگي در دانشكده خبر فعاليت كردم، ولي به دليل مشغله كاري از ادامه آن بازماندم.
وي در خصوص اينكه تا چه زماني در اين حرفه فعاليت خواهد كرد،گفت:گويندگي،عشق و هنر است و نمي توان براي آن مدت تعيين كرد،تا زماني كه يك گوينده توانايي و انرژي كاري خود را داشته باشد در حرفه خود فعاليت مي كند.افراد بزرگي در گويندگي چون "چنگيز جليلوند" و" احمد رسول زاده" از افرادي هستند كه صداهاي آنها تكرار نشدني است و نمي توان جايگزيني را براي آنها در نظر گرفت.
وي در خصوص حرفه و شرايط پرتلاطم كاري خود و تاثير آن بر زندگي شخصي اش خاطرنشان كرد: اين حرفه تاثيرات فراواني را بر روي زندگي شخصي ام گذاشته، افرادي كه در حيطه تصوير فعاليت مي كنند با محدوديت هاي خاصي خود روبرو مي شوند كه بايد آنها را بپذيرند،زمان هايي است كه براي خريد و يا تفريح با خانواده ام به پارك يا سطح شهر مي رويم كه مورد لطف مردم قرار مي گيريم و همچنين بعضي مواقع به دليل برخي محدوديت ها از خريد و يا تفريح منصرف شده و به منزل برمي گردم./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.