مقامات وزارت بهداشت هنگ کنگ روز شنبه اعلام کردند يک پسربچه دو ساله به بيماري آنفلوانزاي مرغي نوع اي مبتلا شده است و از مردم خواستند وحشت زده نشوند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جاكارتا گلوب،‌ مقامات دولتي پس از گزارش اين خبر، سطح هشدار اين بيماري را به "جدي" افزايش دادند.

خانواده اين پسر بچه که اهل شهر گوانگژو در جنوب چين است پس از اين که تب وي به مدت چند هفته قطع نشد، در بيست و ششم ماه مي وي را براي درمان به يک کلينيک خصوصي در هنگ کنگ بردند. در آن مرکز، آزمايش آنفلوانزاي مرغي انجام شده بر روي اين پسر بچه مثبت اعلام شد، درحاليکه آزمايش والدينش منفي بود.

پس از آن حال کودک وخيم شد و وي را در بخش مراقبت هاي ويژه يک بيمارستان بستري کردند و والدينش نيز در همان بيمارستان قرنطينه شدند.

دو پرستار و يک بيمار نيز در آن کلينيک خصوصي دچار آلودگي هاي تنفسي پيشرفته شدند و قرار است بر روي آنها آزمايش هايي انجام گيرد.

در حال حاضر مرکز سلامت غذايي در جستجوي منبع آلودگي است. به محض پيدا کردن محل آلودگي منطقه اي به شعاع سيزده کيلومتر منطقه کنترل شده اعلام خواهد شد و واردات ماکيان زنده و محصولات طيور به مدت بيست و يک روز از آن منطقه متوقف خواهد شد.

يورک چو، وزير  بهداشت و درمان نيز اعلام کرد اين تنها نمونه از بيماري آنفلوانزاي مرغي بوده است و نبايد در ميان مردم وحشت ايجاد شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار