یکی از رهبران حزب آزادی و عدالت مصر تاکید کرد احمد شفیق با حاضر نشدن در جمع انقلابیون پس از محاکمه حسنی مبارک و حمایت ضمنی از دیکتاتور مخلوع، خود را رسوا کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه العالم، علی خفاجی اظهار داشت: سخنرانی احمد شفیق در جمع خبرنگاران، به نمایش شبیه بود. مردم مصر اظهارات او را جدی نگرفتند، زیرا منشا نظرات او شبکه های اجتماعی و مطبوعات زرد است که اخوان المسلمین را بدون هیچ سند و مدرکی آماج حملات خود قرار می دهند .
وی افزود : احمد شفیق که مبارک را بالاترین الگوی خود می داند، پس از محاکمه مبارک به شدت محبوبیت خود را از دست داد؛ شفیق این مساله را درک کرده است به همین سبب با برگزاری چنین کنفرانس هایی در صدد بازگرداندن جایگاه از دست رفته اش است.
خفاجی تاکید کرد : انقلابیون که در اعتراض به نتیجه دادگاه مبارک به خیابان ها ریخته بودند، در حمایت از اخوان شعار ندادند، بلکه هدف دیگری داشتند و محمد مرسی، ابوالفتوح ، حمدین صباحی و دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با آن ها همصدا شدند.
خفاجی خاطرنشان کرد: شفیق ادعای انقلابی بودن دارد و مدعی است که از عناصر رژیم سابق نبوده و اخوان المسلمین را به همدستی با رژیم سابق متهم می کند؛ اما برای اثبات ادعاهای خود، به انقلابیون نپیوست و در تظاهرات مردم شرکت نکرد.
وی افزود: ما تبلیغات را کنارگذاشتیم تا بتوانیم در کنار انقلابیون باشیم و مخالفت خود را با محاکمه نمایشی مبارک اعلام کنیم. حکم این دادگاه ضربه بزرگی به خانواده های شهدا و مردم مصر بود. نتیجه این محاکمه 25 سال زندان یا به عبارتی موکول کردن تبرئه مبارک تا زمان روی کار آمدن شفیق است.
این رهبر حزب آزادی و عدالت تاکید کرد: اخوان المسلمین تا تحقق عدالت تلاش خواهد کرد و توان خود را به کار خواهد گرفت تا مرسی به ریاست جمهوری برسد و حق مادران شهدا احقاق گردد و عزت، کرامت ، آزادی و عدالت گم گشته مردم مصر را بازیابد.
علی خفاجی گفت: مردم مصر هوشیارند و به ویژه پس از سخنرانی اخیر احمد شفیق بهتر از هر زمان دیگری فهمیده اند که در دور دوم انتخابات چه کسی را انتخاب کنند.
وی اظهار داشت: در این مرحله تمایز قائل شدن میان شفیق و مرسی ضرورتی اجتناب ناپذیر است زیرا شفیق به همراه شماری از سران رژیم سابق کودتایی را ضد انقلاب مصر در دستور کار قرار داده است پس از آزادی شماری از سران رژیم سابق از زندان، حقایق آشکار شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار