عفو بين الملل روز گذشته از رژيم صهيونيستي خواست به بازداشت هاي خودسرانه فلسطيني ها پايان دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اين سازمان در گزارشي که در مورد اين موضوع منتشر شد گفت : «اسرائيل بايد همه فلسطيني هايي را که بدون هيچ حکم قضايي و در چارچوب فرآيند بازداشت اداري به زندان افتاده اند آزاد يا آنها را بيطرفانه محاکمه کند.

در اين گزارش آمده است : «فلسطيني هايي که طي فرايند بازداشت اداري در زندان ها هستند بايد هر چه زودتر آزاد شوند يا لااقل ترتيبي اتخاذ شود که فورا در يک محاکمه عادلانه و مورد قبول مجامع قضايي بين المللي تفهيم اتهام شوند، بازداشت هاي اداري بايد هر چه زودتر متوقف شوند».

عفو بين الملل در ادامه گفت ، دستکم 308 فلسطيني از جمله 24 تن از اعضاي پارلمان فلسطين و نيز فعالان حقوق بشر و روزنامه نگاران طي فرآيند بازداشت اداري در اواخر آوريل پشت ميله زندان هاي اسرائيل افتادند.

اين سازمان همچنين از اسرائيل خواست به انتقال اجباري فلسطيني ها از کرانه باختري به غزه و نيز هر گونه شکنجه و بدرفتاري ديگر با زندانيان فلسطيني پايان دهد.

گزارش سازمان عفو بين الملل در حالي منتشر مي شود که از 17 آوريل،  1500 فلسطيني در بند اسرائيل از جمله 300 زنداني که در بازداشت اداري هستند، در حرکتي سراسري اعتصاب غذايي نامحدود را آغاز کردند. اين افراد پس از توافقي ميان اسرائيل و تشکيلات خودگردان با ميانجيگري مصر در اين زمينه، به اعتصاب غذاي خود پايان دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار