رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: مراقبت از دستگاه‌ها یک ضرورت و نیاز جدی بوده و با بی‌توجهی به آن فلسفه وجودی دیوانسالاری از بین می‌رود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه،حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در جمع مدیران نهادهای نظارتی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: سازمان بازرسی به‌ عنوان دستگاه سالم‌ساز و سلامت‌آفرین باید ابتدا در راستای دوری خود از عیب و نقص‌ها گام بردارد و در این زمینه تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه در برخوردهای قانونی باید دقت لازم انجام شود، افزود: مدیران و کارکنان این سازمان باید با کم‌‌هزینه‌ترین روش دعوت به اصلاح و درستی کنند و برای انجام یک کار خیر و یا اصلاح یک روند ناصحیح، هزینه‌های بی‌مورد بر دستگاه‌ها تحمیل نشود.

پورمحمدی با بیان اینکه با همکاری و هماهنگی مجموعه دستگاه‌های عضو شورای دستگاه‌های نظارتی کشور می‌توان بر دستگاه‌های اداری و اجرایی بهترین نظارت را انجام داد، گفت: مدیران و کارکنان باید در این زمینه با قوانین و نقاط آسیب آشنا شوند چراکه آشنا نبودن به قوانین سبب بسیاری از انحرافات و تخلفات می‌شود.

وی کار دستگاه‌های نظارتی را اصلاح، پاکسازی و درست کردن عنوان و تصریح کرد: کسی که می‌خواهد در دستگاه‌های اجرایی و دولتی سالم‌سازی کند باید خودش از سلامت لازم برخوردار باشد و از سوی دیگر رفتار، ابزار هدف‌گذاری و ساز و کارهای سالم‌سازی باید دقیق و با برنامه باشد.

پورمحمدی با تاکید بر حفظ بیت‌المال بیان کرد: امور اداری و دیوانی از بودجه عمومی و پول و حقوق مردم استفاده می‌کند، از این رو باید بسیار مراقبت شود تا کسی در بیت‌المالی که مال عمومی و حقوق عامه است، تصرف شخصی یا گروهی نکند.

وی مراقبت از دستگاه‌ها را یک ضرورت و نیاز جدی خواند و اضافه کرد: دیوانسالاری و بروکراسی مثبت اداری باید با رویکرد حل مشکلات جامعه و بدون کمترین دخل و تصرف در بیت المال عمومی، برنامه‌ریزی و جهت داده شود.

پورمحمدی با بیان اینکه مجموعه ذیحسابان، حراست‌ها، حفاظت‌ها و مدیران و پرسنل نهادهای نظارتی، سپاه سلامت اداری هستند، ادامه داد: نهادهای نظارتی در مرحله اول باید خود را مورد محاسبه قرار دهند که این امر منجر به استقرار نظام سالم اداری در کشور می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: قوانین خوبی در حوزه نظارت تدوین و تصویب شده و ابزار توانایی برای اجرا اندیشیده شده است، از این رو تنها باید هماهنگی‌ها و تعامل بین سیستم‌های نظارتی بیشتر شود تا توقع جامعه، مبنی بر استقرار و افزایش سلامت اداری تحقق یابد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.