يکي از رهبران فهرست العراقيه به رياست اياد علاوي، از نقش وليعهد عربستان سعودي در افزايش فشارهاي داخلي بر نوري المالکي نخست وزير عراق خبر داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري نهرين از بغداد ؛ اين منبع که به دلايل امنيتي نخواست نامش فاش شود تصريح کرد: شاهزاده نايف بن عبدالعزيز وزيرکشور و وليعهد عربستان از رهبران العراقيه به ويژه اياد علاوي، اسامه النجيفي ، رافع العيساوي و صالح المطلک خواست تا براي نهايي کردن راي عدم اعتماد به کابينه نوري المالکي تمام تلاششان را به کار بگيرند.

اين منبع  افزود:« حتي گزارش هاي رسانه هاي غربي نيز حکايت از آن دارد که رياض  با هماهنگي گروه هاي سياسي داخلي در  بغداد در اهداف سياسي اش در عراق موفقيت هايي داشته است البته در موضوع فشار بر نوري المالکي در شرايطي رهبران فهرست العراقيه تحت فشار عربستان هستند  که بيش از سي عضو فهرست العراقيه با طرح راي عدم اعتماد به نخست وزير مخالفت مي کنند».

وي تصريح کرد: « حتي برخي از اعضاي فهرست العراقيه پس از آنکه به دليل همراهي نکردن رهبران اين فهرست در تلاش هايشان براي راي عدم اعتماد به نخست وزير،  با تهديد روبرو شدند مجبور به ترک کشور شده اند».

اخيرا تحليل ها درباره نقش عربستان در عراق و اموالي که اين کشور براي حمايت از هم پيمانانش در اين کشور مي پردازد، در  برخي منابع غربي افزايش يافت که راديو نروژ يکي از اين منابع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار