ضد آفتاب استاندارد کدام است ؟

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اراک ، چند سالی است همزمان با شروع فصل گرما و افزایش مصرف ضد آفتاب ها ، پرسش های بی شماری از سوی مصرف کنندگان مطرح می گردد که ناشی از تشویش و نگرانی آنها در رابطه با اثرات ضد آفتاب ها می شود ، نگرانی هایی از قبیل لک زایی ، سرطان زایی و لذا اشاره به نکات ذیل را در جهت آگاهی افکار عمومی ضروری دانستیم .

مواد تشکیل دهنده ی ضد آفتاب های معتبر و دارای مجوزهای رسمی از وزارت بهداشت ، صرفا به صورت یک پوشش حفاظتی بر روی پوست قرار گرفته و آن را در برابر اثرات زیانبار پرتو های خورشیدی محفوظ نگاه می دارد و به هیچ وجه قادر به ایجاد لک های پوستی نیستند .

ضد آفتاب باید بر اساس نوع و ویژگی ها ی پوست هر فرد انتخاب شود که در این خصوص لازم است از راهنمای پزشک معالج سود جست .

طبیعی است مصرف غیر یکنواخت ضد آفتاب روی پوست باعث می گردد نقاطی که با ضد آفتاب پوشش یافته اند تحت تاثیر قرار نگیرند و از سایر نقاط پوست کمتر تیره شوند که تفاوت رنگ این دو ناحیه از پوست به معنای لک نیست .

برای نتیجه گیری موثر از ضد آفتاب ها لازم است هر 3 ساعت لازم است هر سه ساعت یک بار به میزان حداقل 2 بند انگشت به قطر دهانه خروجی تیوپ به طور یک نواهت بر روی سطح پوست مالیده شود .

بسیاری از لک های پوستی می توانند ناشی از تغییراتی هورمونی یا عوارض جانبی مصرف بعضی از داروها ( بخصوص ضد بارداری ) و یا حتی واکنش های حساسیتی باشد . این گونه موارد که اندک هم نیستند به هیچ وجه ربطی به ضد آفتاب نداشته و می تواند حتی بدون مصرف ضد آفتاب نیز رخ می دهد ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.