با توجه به انتشار اخبار ضدو نقیض در خصوص وضع جسمانی حسنی مبارک ، احتمال لغو انتخابات ریاست جمهوری مصر وجود دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ؛ احمد السیوفی رئیس دفتر العالم در قاهره در گفتگو با این شبکه درباره انتشار اخبار ضدو نقیض در خصوص وضع جسمانی حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر گفت: بیشتر گزارش های پزشکی تاکید می کند وضع جسمی مبارک رئیس جمهور مخلوع مناسب است و به نظر می رسد برخی تلاش ها می کنند با فشارهای عاطفی و روانی وی را به بیمارستان نظامی معالی منتقل کنند. همه از این احتمال نگران هستند.

 دادستان کل با صدور این دستور مخالفت کرده است. به نظر می رسد،امروز مقامات سازمان های زندان مصر بر اساس درخواست حسنی مبارک با پیوستن علا مبارک به پدر خود در زندان طره موافقت کردند. پیش بینی می شود این نوع فشارهای عاطفی و روانی ادامه داشته باشد. اما طبیعی است که حسنی مبارک به بیماری های ناشی از کهولت دچار شده باشد . وی 85 ساله است.

وی درباره اوضاع سیاسی مصر تصریح کرد: امروز قرار بود احمد شفیق و سرلشکر حسن الروینی یکی از اعضای شورای عالی نیروهای مسلح مصر در دادگاهی در قاهره حضور یابند ولی از حضور در دادگاه خودداری کردند. الروینی اعلام کرد پنج شنبه آینده در دادگاه حاضر خواهد شد. دادگاه عالی قانون اساسی قرار است نظر خود را درباره قانون انزوای سیاسی و انحلال پارلمان روز پنج شنبه اعلام کند. به نظر می رسد شفیق برای این در دادگاه حاضر نشده است تا از نتیجه رای دادگاه اطمینان یابد. برخی نیز بر این باورند شفیق با شرکت نکردن در دادگاه خود را در وضع دشواری قرار داده است چرا که وی نخست وزیر مصر در زمان رخ دادن حادثه حمله شترسواران حامی مبارک به انقلابیون بود.

براساس این گزارش ، همه منتظر نظر دادگاه عالی قانون اساسی روز پنجشنبه هستند. ممکن است این دادگاه نظر به انحلال پارلمان و اجرای قانون انزوای سیاسی رای بدهد و در صورتی که این رای صادر شود باید بار دیگر انتخابات ریاست جمهوری مصر برگزار شد. سناریوهای دیگری نیز مطرح است ولی سناریوی انحلال پارلمان و برگزاری دوباره انتخابات ریاست جمهوری از بیشترین احتمال برخوردار است.

این مسئله حتی بر کارزار انتخاباتی دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تاثیر داشته است و ستادهای این دو نامزد فعالیت های آرامی دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار