معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان از تقویت و ایجاد تحول اساسی در بخش صادرات و مبادلات تجاری استان کردستان در چند سال اخیر با کشور عراق خبر داد معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان بر پیگیری صدور مجوز صادرات کالا به اقلیم کردستان عراق از طریق فرودگاه سنندج تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، ازهاری گفت: حجم مبادلات تجاری از 250 میلیون دلار در سال 85 به پنج میلیارد و 500 میلیون دلار و میزان صادرات از 100 میلیون دلار به بیش از یک میلیارد دلار در پایان سال گذشته رسید و وجود دو بازارچه و دو مرز رسمی فعال در کردستان اشاره کرد و گفت: با افزایش این میزان صادرات به بیش از یک میلیارد دلار، شاهد تحولی عظیم و اساسی در توسعه صادرات در این استان هستیم.
وی افزود: در راستای توسعه روابط اقتصادی در طول سه سال گذشته تفاهم‌نامه‌هایی با اقلیم کردستان عراق منعقد شده که در این راستا سه استاندار  شهرهای اقلیم کردستان عراق و سه استاندار استان‌های غرب کشور این تفاهم‌نامه‌ها را به منظور توسعه صادرات در راستای روان‌سازی بحث صادرات منعقد کرده‌اند.
ازهاری از صدور مجوز انجام صادرات از طریق فرودگاه سنندج خبر داد و گفت: در حال حاضر مسیر پرواز سنندج سلیمانیه 60 دقیقه‌ای است که از 8 تیرماه با ارتقا کیفیت این پرواز به 38 دقیقه کاهش پیدا می‌کند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.