مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: تا پایان امسال مجتمع ICT و ایستگاه زمینی کنترل ماهواره در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: دو طرح مهم و بزرگ مجتمع ICT استان و ایستگاه زمینی کنترل ماهواره سلماس در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال استان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به جزئیات طرح مجتمع ICT استان، تصریح کرد: این طرح مهم با زیربنای بیش از ۶ هزار متر مربع دارای فضا‌های کاربردی برای مدیریت یکپارچه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، خدمات ارتباطی عمومی روستایی، پایش فرکانس، مدیریت زیرساخت ارتباطات استان، باجه‌های عملیاتی پست و پست بانک، دارای فضای مستقل و مناسب برای کسب و کار‌های نوآفرین و فضا‌های کاربردی دیگر، از جمله اتاق سرور با قابلیت توسعه به دیتا سنتر از محل بودجه عمرانی طرح ایجاد و توسعه متوازن منطقه‌ای خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال احداث می‌باشد.

جلیلی‌نژاد در ادامه به احداث ایستگاه زمینی کنترل ماهواره در شهرستان سلماس اشاره کرد و افزود: ایستگاه سلماس در زمینی به وسعت ۴۰ هکتار جهت کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجشی در حال احداث می‌باشد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: راه‌اندازی این مرکز بر اساس استاندارد‌های سختگیرانه و با رعایت ۲۰ آیین‌نامه بین‌المللی و استاندارد در حوزه‌های پدافند غیر عامل، الکترونیک و ایمنی طراحی شده که با راه‌اندازی مرکز امکان توسعه کسب و کار‌های فضا پایه در استان فراهم می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.