یک بانوی مسلمان اروگوئه‌ای و عضو کمیسیون گفت‌وگوی بین ادیان این کشور موفق شد برای نخستین بار گذرنامه‌ای با حجاب اسلامی دریافت کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه های اوروگوئه ؛ "آنا لائورا ویرا اسمیت"، بانوی مسلمان اروگوئه‌ای ، پس از ماه‌ها پیگیری حقوقی موفق شد به عنوان نخستین بانوی مسلمان این کشور، گذرنامه اروگوئه‌ای خود را با حجاب اسلامی دریافت کند.

خانم اسمیت که دارای مدرک تحصیلی لیسانس روانشناسی است ، پس از تشرف به اسلام نام "هبا" را برای خود انتخاب کرد . وی فعالت‌های تبلیغاتی خود برای معرفی اسلام به جامعه اروگوئه را از حدود دو سال قبل آغاز کرده است.

خانم هبا در این راستا انجمن زنان مسلمان حضرت فاطمه زهرا (س) را نیز تأسیس کرد. وی حضور خود در محافل اجتماعی اروگوئه را از طریق این انجمن رسمیت بخشید.

تلاش‌ها و اقدامات بی وقفه وی برای معرفی اسلام و شرکت در سمینار و میزگردهای مختلف باعث شد تا برای اولین بار وی به عنوان یک بانوی مسلمان به عضویت کمیسیون گفت‌وگوی بین ادیان درآید.

خانم هبا ضمن اشاره به موانع و مشکلات و بعضا تنگ نظری‌های به عمل آمده برای دریافت کارت ملی و گذرنامه با پوشش اسلامی، نتیجه آن را که به اثبات رساندن حقانیت زن مسلمان است، بسیار شیرین و دلچسب توصیف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار