يك كارشناس سیاست خارجی گفت:‌ در حال حاضر خواسته های خصمانه غرب با ناكامي مواجه شده و حتی به مرحله نااميدي در تحقق رویاهای شومشان رسيده‌اند.

مصیب نعيمي در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آخرين تحولات سوريه و احتمال حمله نظامی به اين كشور گفت: با توجه به موج عظیم بیداری اسلامی شرايط رژیم صهیونیستی در حال حاضر در منطقه به شدت وخیم شده و نابودی این رژیم جعلی قریب الوقوع است.

وي تصریح کرد:‌ تغيير معادلات منطقه،‌از دست دادن كانون ويژه‌اي چون رژيم مبارك در مصر، شكل گيري مقاومت در كشورهاي لبنان و فلسطين و همين طور كاهش نفوذ غرب در سياست‌هاي منطقه عواملي هستند كه رژيم صهيونيستي را در شرايط سختي قرار داده لذا همواره با مانورهاي تبليغاتي گسترده براي آمادگي در جنگ سعي در تحريف افكار عمومي دارد.

نعیمی با اشاره به تحولات اخیر در سوريه افزود: رسانه‌هاي غربي سعی دارند شرايط سوريه را بحراني جلوه دهند و يك قدرت بازدارنده و مخالف با رژيم اشغالگر قدس مانند سوريه را از صحنه معادلات منطقه خارج کنند،‌ لذا تحركات و فعاليت‌هاي تبليغاتي گسترده‌ در ماه‌هاي اخير براي ترويج اين افكار بوده كه  رژيم صهيونيستي در حال حاضر در شرایط خوبی قرار گرفته و اين كشورهای منطقه هستند كه آسيب‌پذيرند،‌در حالي كه واقعیت امر چیز دیگری است.


وی ادامه داد: با گذشت بيش از يكسال و نيم از بحران فزاينده اي كه توسط كشورهاي غربي و هم‌پيمانان عربي در منطقه در حال اجراست اما سوريه در حال بازگشت به سمت ثبات است و این کارشکنی های غرب و رژیم غاصب صهیونیستی است که بحران ها در  این کشور را دامن می زند.

این کارشناس مسایل سیاست خارجی تصریح کرد: كشورهايي نظير ايران،‌ چين، لبنان و عراق كه در طول اين مدت با اتخاذ مواضع شفاف و روشن در اين موضوع مخالفت خود را با هرگونه دخالت و فعاليت‌هاي كشورهاي خارجي در اين كشور اعلام کرده اند و خواهان استقلال سياسي سوريه هستند كه اين موضوع يك عامل بازدارنده در براندازي و ياهرگونه لشگركشي به اين كشور است.

نعیمی افزود: آنچه در حال حاضر در سوريه روي مي‌دهد فعاليت‌ گسترده تبليغاتي برای بزرگ نمايي بحران‌ ها در این کشور است كه بخش اعظم آن به گروه‌هاي مسلحي كه در صدد براندازي دولت بشار اسد يا انجام يك جنگ داخلي هستند صورت می گیرد.

وي در پايان خاطر نشان کرد:  در حال حاضر دخالت های خارجی و خواسته های شوم غرب با ناكامي مواجه شده و حتی به مرحله نااميدي در تحقق رویاهای شومشان رسيده‌اند./پ2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار