مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از صادرات 64 هزار و 500 قطعه جوجه یک‌روزه به کشور افغانستان از استان خراسان جنوبی خبر داد

 به گزارش  خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ محمدعلی رضایی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار کرد: از ابتدای امسال سه میلیون و 132 هزار و 954 قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است.

وی همچنین از صادرات 60 هزار کیلوگرم خوراک طیور به کشور تاجیکستان از ابتدای سال خبر داد و افزود: در این مدت 31 هزار و 790 قطعه مرغ زنده نیز به کشور افغانستان صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ارزش ریالی این تعداد مرغ زنده را بالغ بر 79 هزار و 475 دلار دانست و گفت: دو هزار و 770 کیلوگرم مرغ منجمد نیز به ارزش چهار هزار و 155 دلار در این مدت به کشور افغانستان صادر شده است.

رضایی از کشتار چهار هزار و 592 رأس دام سبک در سال جاری نیز خبر داد و گفت: 55 تن گوشت از این مقدار کشتار تولید شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت یک‌هزار و 85 رأس دام سنگین نیز کشتار شده که از این میزان 162 تن گوشت تولید شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از وجود 701 واحد مرغداری در سطح استان خبر داد و گفت: در سال گذشته 22 میلیون و 167 هزار و 834 جوجه در این تعداد مرغداری‌ها تولید شده است.

رضایی از وجود 32 دامپزشک در بخش دولتی دامپزشکی استان خبر داد و افزود: در بخش خصوصی نیز در تمام شهرستان‌های استان به جز نهبندان شاهد فعالیت دامپزشک هستیم.

وی از اعطای 30 میلیون تومان وام کم‌بهره به فعالان بخش دامپزشکی خبر داد و یادآور شد: افزایش سطح پوشش ایمنی در دام و طیور و نظارت بیشتر بر کشتارگاه‌ها از اقدامات سال جاری این سازمان است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی به شیوع تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو اشاره کرد و گفت: باید افرادی که در کشتارگاه کار می‌کنند نسبت به رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی دقت بیشتری داشته باشند.

رضایی از فعالیت 9 کشتارگاه در سطح استان خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر دو کشتارگاه استان به پیش‌سرد مجهز شده‌اند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.