وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بازی های رایانه ای را هنر - صنعتی پرمخاطب در حوزه سرگرمی جهان دانست و بر ضرورت سرمایه گذاری اساسی در تولید چنین آثاری تاکید کرد.

  به گزارش سرويس فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، 'سیدمحمد حسینی افزود: اکنون بیگانگان و کشورهای غربی جنبه های منفی و ضد اخلاقی بازی های رایانه ای را مد نظر قرار داده و درصددند از این راه در جهت ترویج خشنونت، پرخاشگری و شهوترانی بهره ببرند.وی گفت: دشمنان همچنین در تلاشند، ایده ها، باورها و تفکرات خود را نیز به دیگران القا کنند.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تاثیرات منفی و مخرب برخی بازی های رایانه ای خارجی بر روی افراد، تاکید کرد: آشنایی خانواده ها و فرزندان آنها با بازیهای رایانه ای ایرانی بطور یقین باعث کاهش آسیب های استفاه از بازی های خارجی رایانه ای خواهد شد.

به گفته حسینی، برخلاف دشمنان و غربی ها که بدنبال جنبه های منفی استفاده از بازی های رایانه ای هستند، در جمهوری اسلامی ایران با تهیه و ساخت انواع مختلف و متنوع بازی های رایانه ای سالم تلاش بر آن است که از این طریق، بازی های رایانه ای درجهت رشد، تکامل و آموزش صحیح اقشار مختلف جامعه بویژه نوجوانان و جوانان، گام های موثری برداشته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: طبیعت نوجوانان و جوانان بگونه ای است که به تفنن و تفریح و بازی های مختلف رایانه ای گرایش و اقبال خوبی نشان می دهند، از این رو در این حوزه جای کار و تلاش بسیار وجود دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: اکنون ثابت شده آموزش های غیر مستقیم یک اصل مهم است و بر این باوریم که تاثیرگذاری آن به مراتب بیشتر از آموزش های مستقیم است.

حسینی تصریح کرد که در بازی های رایانه ای مانند فیلم های سینمایی و تئاتر و سایر هنرهای نمایشی همه چیز یک طرفه نبوده و خود افراد نیز به نوعی تمرکز حواس دارند و بطور دایم در تلاش و تکاپو برای به ثمر رساندن سرانجام کار هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آنکه میهن اسلامی ایران دارای میراث گرانبها و ارزشمند فرهنگی و هنری است، تاکید کرد: باید از این میراث گرانبها بهره کامل و وافر را برد و نسبت به جهات گوناگون آن از لحاظ سازندگی، بی تفاوت نبود.

حسینی ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت، ابتکار، نوآری و خلاقیت در اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان کشور وجود دارد، از این رو باید از این همه ظرفیت بهره گرفت و در جهت ساخت آثار هنری بویژه بازی های رایانه ای ارزشمند و تاثیرگذار تلاش کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته برنامه های خوب، متنوع و سازنده ای از سوی دست اندرکاران حوزه بازی های رایانه ای ترتیب داده شده تا ضمن فرهنگ سازی، تربیت و آموزش مناسب به خانواده ها و افراد منتقل شود.

حسینی تاکید کرد: حوزه بازی های رایانه ای، هنر - صنعتی است که مخاطبان، مشتاقان و علاقه مندان فراوانی دارد که باید در این حوزه کمک و سرمایه گذاری و حمایت لازم بعمل آید تا شاهد رشد و شکوفایی و پویایی آن در کشور باشیم./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار