بشار اسد، رئيس جمهور سوريه اعلام كرد؛ سوريه از جانب طرف هاي خارجي با جنگي حقيقي روبرو است و سوريه اقدام سياسي و گفتگو را موجه و ترور را باعث افزايش ناامني و هرج و مرج مي داند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سانا؛ اسد در گفتگو با رسانه هاي سوري گفت: اقدام سياسي مثبت كارها را رو به جلو و پيشرفت خواهد برد، ولي ترور و اعمال خرابكارانه باعث بحراني تر شدن اوضاع مي شود و اين كار هم اكنون در دستور كار مخالفان و گروهك هاي تروريستي قرار گرفته و آنها افراد بيكار را براي دست زدن به اقدامات تروريستي و برگزاري تظاهرات با 2000 ليره وسوسه مي كنند.
 
اسد افزود: استعماري كه در زمانهاي گذشته وجود داشته، همچنان به كار خود ادامه ميدهدو فقطروش ونقش خود را در جريانات تغييرداده است و با حمايت از گروهك هاي تروريستي درصدد ايجاد آشوب و بي ثباتي در بين كشورهاي مستقل است.
 
بشار اسد از مخالفان خود خواست اگر سلاح هاي خود را زمين بگذارند، با مصونيت همراه مي‌شوند و آنها با هيچ برخوردي از سوي حكومت مواجه نمي شوند.
 
وي همچنين درهاي سوريه را بر روي هرگونه اصلاحات حقيقي و گفتگوي صادقانه طبق نظر مردم گشوده دانست و ابراز اميدواري كرد كه دولت و ملت سوريه با مقاومت خود در برابر توطئه هاي خارجي بار ديگرثبات و امنيت را به كشور خود باز گردانند و سوريه همچنان در جهت پيشرفت گام بردارد.
 
اسد در پايان سخنانش، كشورهاي غربي و برخي كشورهاي عربي را از توطئه برعليه مردم سوريه برحذر داشت و هرگونه مداخله نظامي در سوريه را باعث ايجاد جنگي فراگير در منطقه برشمرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار