مدیرعامل سازمان پایانه‌ها تصریح کرد: «با شروع فصل تابستان، پایانه‌های چهارگانه تهران با امکانات و تجهیزات خود برای ارائه خدمات مورد نیاز سفرهای تابستانی از آمادگی لازم برخوردارند.»

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،محمدرضا حاجی‌بیگی گفت: «همه تلاش کسانی که در پایانه‌ها انجام وظیفه می‌کنند این است که شرایط مناسبی را برای شهروندان مسافر فراهم کنند تا هیچ نگرانی برای سفر نداشته باشند.»
وی افزود: «در این ایام همه دست‌اندرکاران به‌نحوی تلاش می‌کنند که شرایط مناسب  و ایمن را فراهم کنند تا مردم بدون دغدغه خاطر به سفرهای خود بپردازند.»
مدیرعامل سازمان پایانه‌ها با اشاره به وجود امکانات مختلف رفاهی در پایانه‌های مسافری از جمله اتاق مادر و کودک، بوستان بازی کودکان، کتابخانه و مجموعه غرفه‌های تجاری که محصولات و کالاهای موردنیاز مسافران را در پایانه‌ها ارائه می‌کنند، گفت: «مسافران ضمن استفاده از این امکانات، در صورت مشاهده هرگونه مشکل و کمبودی، می‌توانند با مراجعه به واحد تعزیرات حکومتی مستقر در پایانه‌ها، شکایت خود را ارائه دهند. ضمن این‌که با شماره تلفن 88739050 به‌صورت مستقیم می‌توانند مشکلاتشان را با بنده  و یا با شماره پیامک 30007302 با مسئولان پایانه‌ها در میان بگذارند.»
وی با بیان این‌که بسیاری از کارهایی که ما در پایانه‌ها انجام می‌دهیم خواسته‌ها و نظرات مردم است؛ چراکه تمام فعالیت‌های ما مردم‌محور است، افزود: «علاوه بر فضاهای تفریحی فراهم شده در پایانه‌ها، سعی کردیم با پیش‌بینی 7دستگاه پله‌برقی در پایانه‌های جنوب و غرب، دغدغه کسانی را که دچار مشکلات جسمی- حرکتی هستند، برطرف کنیم. واحد اورژانس مستقر در پایانه‌های چهارگانه تهران نیز، وظیفه ارائه خدمات پزشکی را به عهده دارد.»
محمدرضا حاجی‌بیگی افزود: «همه فکر و هم و غم ما بر این است که با ارائه خدمات بهتر و امکانات رفاهی بیشتر نشاط و شادابی و امکانات رفاهی را برای مسافران ایجاد کنیم.»
 وی با تاکید بر اهمیت آرامش روحی و روانی شهروندان مسافر، لزوم همکاری و همراهی متقابل مسافران و مسئولان را در این زمینه یادآور شد و خاطرنشان کرد: «ما در پایانه‌های مسافری سازوکارهای لازم را برای خدمت‌رسانی به مسافران فراهم کرده‌ایم. »
حاجی‌بیگی با تاکید بر ضرورت به‌کارگیری امکانات و تجهیزات پیشرفته در پایانه‌ها گفت: «باید یاد بگیریم برای مسافرت، بلیت خود را بدون مراجعه به دفاتر از طریق اینترنت دریافت کنیم؛ این درحالی است که متاسفانه برخی شرکت‌های مسافربری در این زمینه کوتاهی کرده و حتی برای فروش بیشتر بلیت، جارچی و دلال به کار می‌گیرند یا برخی اتوبوس‌ها خارج از محل پایانه اقدام به مسافرگیری می‌کنند که این وضع باید پایان یابد. از طرفی مردم هم باید توجه کنند بلیت مسافرت را تنها از پایانه‌ها و دفاتر شرکت های مسافربری تهیه کنند و از سوار شدن بدون بلیت به اتوبوس‌ها در خیابان پرهیز کنند؛ چراکه ممکن است به حوادث ناگواری منجر شود.»
حاجی‌بیگی در بخشی از سخنان خود به لزوم رعایت پاکیزگی و بهداشت در پایانه‌ها و اتوبوس‌ها اشاره کرد و از رانندگان و مسافران خواست که در این زمینه همکاری بیشتری با مسئولان پایانه‌ها داشته باشند.
وی افزود: «ما در پایانه‌های مسافری، مکان هایی را برای شست‌وشوی اتوبوس‌ها در نظر گرفته‌ایم. مجتمع تعمیرگاهی پایانه غرب با تمام توان در خدمت ناوگان اتوبوس‌های بین‌شهری است و از این پس اتوبوس‌ها باید سالی دو بار برای معاینه فنی مراجعه کنند.»
مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران، شمار مسافران ورودی به پایانه‌های تهران را 75تا80میلیون نفر عنوان کرد و گفت: «مردم کشور ما علاقه خاصی به سفر با اتوبوس دارند و ما امیدواریم با همکاری وزارت راه و پلیس راهور، رتبه‌بندی شرکت‌های مسافربری انجام شود تا با ارتقای سطح خدمات و امکانات و تجهیز سیستم حمل‌نقل بین‌شهری، مردم با آرامش و اطمینان بیشتری از سفر با اتوبوس استقبال کنند.» /ز
برچسب ها: پایانه ، مسافری ، سفر ، تابستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار