ميزان صادرات کالا از گمرک و بازارچه هاي مرزي آذربايجان غربي 49 درصد افزايش يافت .

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، ناظر گمرکات آذربايجان غربي گفت : در سه ماه  نخست امسال 350 هزار و 883 تن کالا به ارزش بيش از 132 ميليون و 812 ميليون دلار از گمرکات و بازارچه هاي مرزي اين شهرستان به خارج از کشور صادر شد که از لحاظ وزن 49 درصد  و از لحاظ ارزش 45 درصد در مقايسه با مدت مشابه  پارسال افزايش نشان مي دهد .
مير هاشم سيد احمدي افزود : انواع  ميوه و سيمان و گچ به ترتيب با 15 و 13 درصد بيشترين کالاهاي صادراتي را شامل مي شوند  و سوختهاي معدني ، قير و موم ، ماشين آلات  و وسايل مکانيکي ، سبزيها و ميوه ها ، مواد پلاستيکي و مصنوعات آن و فرآورده هاي خوراکي از ديگر کالاهاي صادراتي به شمار مي آيند .
وي افزود : 60 درصد اين کالا ها به کشور عراق و 22 درصد به ترکيه صادر شده است و کشورهاي آذربايجان ، افغانستان ، ترکمنستان ، مونته نگرو ، آلمان ، روسيه و هلند از ديگر کشورهاي دريافت کننده اين کالا ها بودند .
ناظر گمرکات آذربايجان غربي گفت: در اين مدت 164 هزار و 172 تن کالا به ارزش بيش از 244 ميليون دلار از گمرکات و بازرچه هاي مرزي استان وارد کشور شده که درمقايسه با مدت مشابه  پارسال  از لحاظ ارزش 15 درصد افزايش يافته است .
استان آذربايجان غربي داراي 11 گمرک و بازارچه  مرزي و 960 کيلومتر نوار مرزي مشترک با کشورهاي ترکيه ، عراق و آذربايجان است ./ج2

برچسب ها: ارومیه ، افزایش ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.