ارتباط صنعت و دانشگاه می تواند وضعیت صنعت را رونق دهد

برای بهبود وضعیت صنعت کشور باید صنعت و دانشگاه ها به هم مرتبط شوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، مهندس گروسی عضو فراکسیون مواد غذایی در همایش بزرگ اهمیت مدیریت در ايمني و سلامت غذا که امروز 7 تیر در مرگز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده بود افزود: امسال ما باید با همت تولید کنندگان ببینیم آنچه برای صنعت لازم است در مجلس به آن توجه شود و به صورت یک طرح دو فوریتی در مجلس مطرح شود.
 
وی گفت: ایران کشوری مملو از منابع غنی است در واقع 67 مواد معدنی در کشور ما شناخته شده که 55 میلیارد تن میزان منابع مواد معدنی شناخته شده است.
 
وی با اشاره به این که 4 میلیارد تن سنگ آهک در کشور داریم اظهار داشت: اگر چه منابع زیاد است اما میزان تولید آهن و فولاد در کشور 12 میلیون تن است که در مقایسه با کره جنوبی که چیزی حدود 1 کیلوگرم سنگ آهک دارد سالانه 56 میلیون آهن تولید می کند.
 
گروسی اظهار داشت: به هر حال بستر لازم است ولی آنچه که نیاز داریم و مهم تلقی می شود مدریت منابع است. منابع طبیعی نیروی انسانی و سرمایه سه نیاز اساسی در صنعت است که این سه در کشور ما وجود دارد ولی آنچه نیاز بوده مدیریت است چرا که مدیریت صحیح ثروت کم را زیاد می کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که استفاده از فناوری های نوین در عرصه صنعت می تواند تاثیر به سزای داشته باشد عنوان کرد: اگر دانشگاه و صنعت به هم وصل شود باعث می شود که افراد بعد از فارغ التحصیلی در زمینه ی تحصیلات خود وارد بازار کار شود وضعیت صنعت رونق پیدا کند.
 
گروسی به گران شدن شیر در طی این هفته تصریح کرد: در این یک هفته 300 تومان شير گران شده که فقط نمی توان با دستور قیمت مواد غذایی را کاهش داد چرا که باید منابع و امکانات لازم را دراختیار تولید کنندگان قرار دهیم تا آنها بتوانند شیر و لبنیات را با قیمت پایین در بازار عرصه کنند.
 
باید توجه داشت آنچه که می تواند تورم را کاهش دهد و اشتغال زایی را زیاد کند تولید است  هر چقدر از تولید حمایت کنیم تورم کاهش پیدا می کند. /عط
برچسب ها: تورم ، منابع ، سرمایه ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار