مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: پیشگیری از طریق آگاه سازی، موثرترین اقدام در مقابل اعتیاد است .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز،  اسماعیلی امروز درهمایش ارتقای شاخص های سلامت روانی و اجتماعی در پیشگیری اولیه از اعتیاد افزود: استکبار از خلاقیت و توانمندی جوانان ایرانی می ترسد و نگران است که با ادامه روند موجود، این جوانان مدیریت جهان را برعهده بگیرند.

ی تضعیف و تحقیر فرهنگ ها و تمدن های ملت ها را مهمترین هدف دشمنان در ترویج اعتیاد در دنیا عنوان کرد.

 اسماعیلی افزود: استکبار جهانی با کشاندن جوانان کشورهای جهان سوم به سوی اعتیاد می خواهد  به چپاول دنیا بپردازد که برای مقابله با این امر اگر باورهای اسلامی در میان جوانان نهادینه شود بدون شک گرایش آنها به سوی مواد مخدر کاهش می یابد.

وی  با اشاره به اینکه خانواده ها مهترین بستر در زمینه پیشگیری از اعتیاد است  افزود: باید با ایجاد محیطی امن در خانواده ها از ابتلای جوانان به اعتیاد جلوگیری کنیم چرا که 49 درصد افرادی که در دام اعتیاد گرفتار شده اند، پدر معتاد داشته اند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: امروزه مواد مخدر صنعتی با تنوع فراوان و با دسترسی آسان ترویج یافته و این امر ضرورت مقابله با اعتیاد را بیشتر می کند.

 رییس اداره بهزیستی شهرستان تبریز در این همایش با اشاره به این که  بدون مشاركت بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد دولت به تنهایی نمی تواند در زمینه پیشگیری از اعتیاد موفق عمل كند افزود: 90 درصد فعالیت های صورت گرفته در حوزه پیشگیری از اعتیاد توسط بخش خصوصی انجام می شود. 

كیخسروی گفت:  اعتیاد ارزش های اخلاقی و اجتماعی را تهدید می كند و باید برای پیشگیری از آن اقدامات كاربردی صورت گیرد. وی به برگزاری دوره های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در سطح استان اشاره كرد و گفت: تاكنون با شركت 530 نفر در سطح تبریز و 2 هزار و 10 نفر در شهرستان ها این دوره ها برگزار شده است.

 معاون امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان شرقی نیز با بیان این که  دشمن در زمینه مواد مخدر بسیار هوشمندانه عمل کرده است گفت:  دشمن هم اکنون بیش از 1هزار نوع ماده مخدر صنعتی جدید وارد بازار کرده ومافیای مواد مخدر سعی می کنند با جذابیت بخشیدن به مواد، آنها را در بین جوانان توزیع کنند .

شعبانی افزود: : برای اینکه در زمینه پیشگیری از اعتیاد موفق عمل کنیم باید دارای برنامه های جدید باشیم  و با  تشکیل سازمان های مردم نهاد و گروه های اجتماعی هدفمند در زمینه پیشگیری از اعتیاد نقش مهمی ایفا کنیم .

 وی افزود: هم اکنون 96 سازمان اجتماع محور، 9 پایگاه سلامت اجتماعی و 5جمعیت همیار در زمینه پیشگیری از اعتیاد در استان فعالیت می کنند . مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در این همایش گفت: اگر مسئولان بخواهند برای پیشگیری از اعتیاد برنامه ریزی کنند باید این کار را از خانواده ها آغاز کنند زیرا خانواده بیشترین تاثیر را در این مورد دارد.  

 پیرسمساری با بیان اینکه  اعتیاد بنیان خانواده ها را نابود کرده و موجب اختلال در نقش تربیتی این نهاد می شود افزود: اغلب جوانان به دلیل بی اطلاعی در دام اعتیاد گرفتار می شوند که باید با آگاهی دهی به خانواده ها جوانان را از عواقب اعتیاد آگاه کنیم.

وی افزود: آگاهی دهی در زمینه اعتیاد در سطح جامعه باید به صورت مستمر باشد زیرا فقط با پلیسی کردن مبارزه با مواد مخدر نمی توان نتایج خوبی گرفت.

 پیرسمساری بر لزوم تقویت اعتماد به نفس و اعتقادات مذهبی جوانان تاکید کرد و گفت: تجربه نشان داده جوانان مومن و مذهبی کمتر به دام اعتیاد و بزه های مختلف گرفتار می شوند. مدیر کل امور بانوان استانداری تقویت  کمپ های ترک اعتیاد را در این زمینه موثر دانست./س
برچسب ها: پیشگیری ، اعتیاد ، موثر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.