درپي اقدام تروريستي در شبکه الاخباريه سوريه، رئيس رسانه ملي در گفتگوي تلفني با آقاي دکتر الزعبي همتاي سوري خود اين اقدام غير انساني را محکوم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،‌مهندس عزت الله ضرغامي در اين گفتگو با اظهار تأسف از انفجار و انهدام ساختمان اين شبکه تلويزيوني و شهادت تعدادي از همکاران رسانه اي گفت: در زماني که اتحاديه اروپا با عوام فريبي از ضرورت گردش آزاد اطلاعات و حقوق بشر در سوريه دم مي زند، در يک اقدام کاملا غير حقوقي، شبکه هاي سوري را از ماهواره هاي "نايل ست" و "عرب ست" اخراج کرده و فعالان رسانه اي را به شهادت رساندند.
رئيس رسانه ملي افزود: از تروريست هايي که مورد حمايت برخي دولت ها هستند انتظاري بيش از اين نيست اما وجدان هاي بيدار و رسانه هاي مستقل در مقابل اين جنايات و "استبداد رسانه اي" حاکم بر جهان مسئوليت سنگيني برعهده دارند.
دکتر الزعبي وزير اطلاع رساني دولت سوريه نيز ضمن تشکر از همدردي و همکاري دولت جمهوري اسلامي ايران در فعاليت هاي رسانه اي گفت: تروريست ها در ساعات پاياني شب به محل اين شبکه يورش بردند و کارکنان شيفت شب را دستگير کرده و دست و پاي آنان را بستند. سپس آنان را در همين حالت به شهادت رساندند. همچنين تعداد ديگري از همکاران ما را نيز گروگان گرفته و به نقطه نامعلومي بردند. هم اکنون نيز تعدادي از کارمندان اين شبکه و مردم عادي که بر اثر انفجار زخمي شده اند در بيمارستان بستري هستند.
دکتر الزعبي افزود: ما از دو ماه قبل مورد تحريم رسانه اي اتحاديه اروپا قرار گرفتيم و اتحاديه عرب نيز شبکه هاي ما را از ماهواره هاي خود خارج نمود.
به نظر مي رسد اين اقدام تروريستي، همسو با ديگر اقدامات اروپايي ها انجام گرفته است.
وزير اطلاع رساني سوريه افزود: خوشبختانه با تلاش هاي انجام گرفته، بعد از يک وقفه کوتاه، فعاليت هاي اين شبکه مجددا آغاز شده است./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار