تاسيس "شبكه انيميشن" در ايران اتفاقي است كه به پيشرفت انيميشن در ايران كمك خواهد كرد.

"بهرام عظيمي" كارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران درخصوص راه اندازي شبكه انيميشن گفت:تاسيس شبكه هاي " آي فيلم"،ورزش و انيميشن اتفاقي بود كه بايد زودتر از اينها شكل مي گرفت،چه بسا با راه اندازي  زودتر اين شبكه ها مردم ديگر، درگير ماهواره ها نمي شدند.
وي درخصوص نحوه جذب مخاطب شبكه انيميشن عنوان كرد:به نظر مي رسد "شبكه انيميشن"، شبكه اي پربينده خواهد بود و در جذب مخاطب به ويژه كودكان و نوجوانان موفق خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه تاسيس اينگونه شبكه ها اتفاقي جهاني است،افزود:مسئوليت شبكه انيميشن به عهده شركت صبا است و حدود دو سال است كه اين شركت شيوه جديدي براي توليد در پيش گرفته و به سمت يك نگاه تخصصي پيش رفته است.
وي در اين خصوص اظهارداشت:با توليد انيميشن به صورت تخصصي از لحاظ كيفيت مي توان به حدي رسيد كه روز به روز با افزايش انيميشن روبرو شويم.
عظيمي بيان كرد:در طول 20 سال توليد انيميشن با وجود پيشرفت هاي فراوان و برخورداري  از امكانات مناسب،از لحاظ كيفي دچار مشكلاتي است و همچنين انيميشن از لحاظ داستان و ساختار در جذب مخاطب كودك و نوجوان موفقيتي حاصل نكردند.
وي درخصوص  استفاده از انيميشن هاي خارجي در روند كاري تاكيد كرد: استفاده از تكنيك و ساختار انيميشنهاي خارجي بايد با درنظر گرفتن محتوا و فرهنگ ايراني باشد.
عظيمي درخصوص ضغف انيميشن سازي در ايران گفت:انيميشن هاي ايراني فاقد قهرمان و سوپر قهرمان بوده و فاقد كاراكتر جذاب براي كودكان است؛به همين دليل  اين قشر به همذات پنداري نمي پردازند.
وي درخصوص ايجاد انگيزه در انيميشن سازان گفت:مدير جديد شركت صبا با اعتماد به سازندگان  از ايده ها و نظرات سازندگان انيميشن استفاده كرده و به قهرمان سازي را در ساخت انيميشن روي آورده اند.
عظيمي خاطرنشان كرد:شبكه هايي مثل شبكه دو سيما،تنها بخشي از پخش خود را صرف برنامه هاي كودك و نوجوان مي كند و نمي تواند شبكه اي مخصوص كودك و نوجوان باشد و بهتر است اين وظيفه خود را به شبكه اي مثل "شبكه انيميشن" واگذار كنند./ه
برچسب ها: شبکه ، انیمیشن ، گامی ، جهت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار