وزارت بهداشت با تولید واکسن های مورد نیاز کشور، واردات واکسن را تا پایان سال جمع آوري خواهد كرد.

دکتر قانعی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از مشکلات ما کمبود واکسن مونوکوکوک است که قرار داد تولید آن با یک کارخانه بسته شده است که در مراحل اولیه تولید است و تا شش ماه آینده به سازمان غذا و دارو تحویل داده می شود.

وی گفت: چرا که این واکسن یکی از واکسن های پر مصرف در کشور برای حجاج و سربازان است و میزان مصرف بالای آن ایجاب کرده تا خودمان در کشور دست به تولید این واکسن بزنیم .

وی ادامه داد: جزو برنامه های ما است که تمام واکسن های مورد نیاز همچون واکسن هاری ، مونوکوکوک و هموفیلوس را تا سال آینده در کشور تولید کنیم و سفره واردات آن را در کشور جمع کنیم .

قانعی در خصوص داروهای سرطانی اظهار داشت: دو داروی سرطان پروستات و تخم دان در حال گذراندن فاز آزمایشگاهی هستند که تا پایان سال چندین دارویی جدید را رونمایی می کنیم .

وی با اشاره به اینکه رونمایی شش دارویی جدید قطعا تا شهریور ماه صورت می گیرد عنوان کرد: جزو برنامه های خود قرار داده ایم که در اسفند ماه امسال تعداد قابل توجهی نانو دارویی که مراحل آزمایشگاهی را در حال گذراندن هستند معرفی کنیم .

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر در تولید نانو داروها در آسیا رتبه چهارم را از آن خود کرده ایم و در منطقه در این زمینه هیچ رقیبی نداریم امیدواریم که تا پایان سال رتبه خود را به رتبه سوم ارتقا دهیم .

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر تولید دارو ساخت و تولید تجهیزات پزشکی همچون بیو راکتور ایرانی و سانتیرفیوژ را در دستور این معاونت قرار گرفته است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.