پیشنهاد افزایش مرخصی پس از زایمان تا 9 ماه و مرخصی 10 روزه برای پدران به دولت ارائه شده است كه اين ميزان برای فرزندان دوقلو و بیشتر این پیشنهاد یک ماه برای پدر و 12 ماه برای مادر است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، سید حامد برکاتی در نشست خبري روز جوان ضمن بيان اين مطلب، افزایش پاس شیردهی از یک ساعت به دو ساعت و احیای مهد کودک ها در جوار محل کار مادر را از دیگر موارد مورد تاکید در این لایحه پیشنهادی دانست و افزود: در این لایحه عنوان این مرخصی ها از مرخصی زایمان و شیردهی به زایمان شیردهی و پرورش تغییر کرده است.
 
وي افزود: كودكاني كه تغذيه انحصاري با شير مادر دارند كمتر دچار بيماري هاي عفوني و واگير دار مي شوند و بيماري هاي غير واگير مانند بيماري هاي قلبي عروقي در سنين ميانسالي نيز كمتر ديده مي شود.
 
دكتر بركاتي ادامه داد: بحث ضريب هوشي در كودكاني كه شير مادر مي خورند 8 تا 10 درصد بيشتر بوده و بچه هايي كه از خوردن شير مادر محروم هستند كم هوش تر خواهند بود.
 
رييس اداره سلامت كودكان با اشاره به اين كه 97 درصد مادران قادر هستند كه كودك خود را شير بدهند، ابراز داشت: طي آخرين بررسي ها در سال 83، تغذيه كودكان با شير مادر 23 درصد بوده است و در حال حاضر تداوم تغذيه با شير مادر نسبت به سال 83، 5 درصد كاهش يافته كه اين زنگ خطري است كه بايد به آن توجه شود.
 
وي در پايان در خصوص شاخص هاي كم وزني، لاغري و كوتاه قدي در كودكان زير 5 سال گفت: ميزان كم وزني در اين گروه سني 4 درصد، كوتاه قدي 6 درصد و لاغري 4 درصد است. /عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار